25 Ekim 2010 Pazartesi

Okuyucu olmak

Hani şu okumaya başlayayım dediğim kitap var ya, Fikriye Hanım.
Fatih Bayhan yazmış.
Israrla okumaya çalışıyorum ama maalesef o l m u y o r!
Yazar bir konudan bahsetmiş oluyor, iki sayfa sonra sanki ondan hiç bahsetmemiş gibi aynı şekilde bi daha anlatıyor, bi diyor ki üç kardeştiler öbür sayfada dördüncü kardeş falan çıkıyor.
Ben çok seçici bir okuyucu falan olmakla övünmüyorum ama bütünsel bir kurguyu yakalayamayan yazarların kitaplarından ayıp ama hoşlanmıyorum.
İşte bundan sebep mesela Gülsen'in (Hasretsenfonileri) kitabına hayranlığım, sürükleniyorum, heyecanlanıyorum, kalp atışlarım değişiyor okurken.
Demem o ki,
Kitap okumak çok çok hoş bir duygu ama şartı var;
Elele, gönülgönüle, güvenle okuyorsan o yazarı.
Demeden geçemeyeceğim bir şey de şu ki;
Mesela kitap tavsiyesi almak çok güzel benim için. Okuduğundan anladığına emin olduğun insanların tavsiyesi fevkalade kolaylaştırıyor bu işi, örneğin  Lale'nin (Laleninbahçesi) kitap tavsiyesini çok önemserim hep. Onun kadar kitap kurdu olamasam da, kendimce çok çabalıyorum valla.
Ecece'nin kitap okuması hakkında da çemkirecek bişeyi varmış, vay anasını demezseniz  :-) görüşlerim bundan ibaret.
Dur son bişey daha,
Anacım n'aparsam yapayım kızlara örnek olamıyorum bu kitap okuma işinde. Hınzırlarımın, kitabı elledikleri anda uykuları geliyor, çok zırt pırt yapmışsam eh o da zorla okuyolar iki satır, onlara da çemkirmeden geçmiş olmayayım, yiğidin hakkı yiğide, canlarım manlarım ama hoşuma gitmeyen taraflarını da deşifre ediyorum işte böle.
Sıcacık bir akşam diliyorum hepimize.
Not : Çok beğendiğiniz türkü klibi sevgili Tufan'ın (Gaziler) eseridir. Kendisi benim elim, kolum, ayağım en önemlisi çok değerli bir dostum olarak her zaman yardımcı olmaktadır bana, bu sayede teşekkürler Tufan Kardeşim.
Bu sefer valla gittim.
Ama sevinmeyin az sona gene yazmayı umuyom.

2 yorum:

Newbahar dedi ki...

Okumaktan zevk almıyorsan kaldır bir kenara:)

Kitap okumak güzel şey, güzel alışkanlık. Lakin benim ufaklıkda bu konuda özürlü. Okumuyor, okutamıyorum. Az önce çileden çıktım... Bugün çok sinirliymişim abicik öyle diyor.

Neyse uzatmayayım. sevgiler

laleninbahcesi dedi ki...

öncelikle teşekkür ederim... kitap zevkime güvendiğin için... Ben hep derim ki ben sadece okurum... Bir kitabı beğenirim ya da beğenmem.... Bazı bloglar görüyorum kitabı neredeyse cümle cümle çözüyorlar neredeyse valla kıskanıyorum.
Ben de eğer iyi çevrilmemiş bir kitap okursam deliye dönüyorum.Bir kitap almıştım adı Anneler Mafyası; nasıl sevimli bir kitap ama çevirmenin elinde son derece sıkıcı olmuştu... üstünde tepinecektim az kala:)

Sevgilerimle