24 Ekim 2010 Pazar

Halide Edip, bitti.

Yaz başında okumaya başladığım ama ara verdiğim Halide Edip (İpek Çalışlar) nihayet az önce bitti.
Garip bir ruh halindeyim.
Bildiklerim de vardı ama "hadi canım, aslı böylemiymiş yani?" diye kendime sorduklarım da.
En çok da, bu zamana kadar yüzeysel ve aslında yanlış bildiğim şeyleri orda burda laf açıldıkça biliyormuşcasına ahkam kestiğime canım sıkıldı.
Bunca zaman, bunca insan da mı bilmiyordu benim bilmediklerimi? Hayret ki ne hayret.
En çok da Halide Edip-Atatürk bağlamında okuduklarıma çok şaşırdım.
Falan filan.
Yeni pencerelerim açıldı, bu iyi tabi.
Tavsiye eder miyim?
Kesinlikle evet, biraz kalınca 508 sayfa ama iyi ki okudum dedim, keşke ara vermeseydim de baştan itibaren bütünlük kurmak için dönüp dönüp o eski sayfaları aramasaydım.
Neyse,
Halide Çavuş'a bi selam çakma zamanı çoktan geldi.

Hepimize iyi pazarlar...

3 yorum:

laleninbahcesi dedi ki...

uf Ecehancım ya, bende yarıda bıraktım... Kış kitabı yaptım onu:)). Bir de yabancı yazarın Halide'si var, bekleyen peşpeşe takıcam onları:)))
İyi pazarlar

tufan dedi ki...

Doğru diye bildiğimiz yanlışlar nede çoktur aslında değilmi,Halide edip,kurtuluş savaşı sırasında ankarada oturduğu ev keçiörende idi,genelkurmay başkanlığıda,şimdiki meteoroloji binasının kurtuluş savaşındaki karargah olduğunu ve karşısında ki halide edip'in evini kaç kişi bilir,çiğnediğimiz bu toprakların nelere şahit olduğundan haberimiz var mı?
Televizyon çocuğu olduk hepimiz,o ne derse onu biliyor o ne gösteriyorsa onu doğru ve gerçek sanıyoruz.

Geçmişini bilmeyenin geleceği olmaz diyen her kimse ne doğru bir laf etmiş,en kısa zamanda okumaya çalışacağım bahsettiğin kitabı teşekkürler ecehan...

Mutlu pazarlar.

νιşηє çüяüğü dedi ki...

Okunası bir kitap gerçekten..
Halide edip çok iyi ele alınmış :)