27 Ocak 2012 Cuma

Sökülen bebek beresi, lavanta kokulu kaftan

Bere faaliyetlerimiz hız kesmeden devam etmekte.
Anneannemizin, teyzemizin, benim, Oktayımızın bereleri de hazır.
Lakin bir de bebek bekleyen  bir güzel dostumuzun yeni doğacak meleği için kızlarım beni sıkıştırdı.
Nikâh şahitleriydim ben onların.
Gördüğüm her bebek şeysini alasım geliyor, öresim geliyordu bu doğru.
Bizim meşhuur sökülen bereden bebek için de örsek nasıl olur diye düşündük.
Bebeğimizin başını terletmemesi, batmaması ve mümkünse pufidik durması hedefimizdi.
Alize Puffy Season tam aradığımdı.
Şüpheyle ördük ama bitince biz çok hoşlaştık.
Bugün hemen götürüp Nilay'a teslim ettim, "bugüne kadar aldığım ve muhtemelen alacağım en özel hediye" dedi, ağlayasım geldi, beğenmesine çoook memnun oldum doğrusu.
Boyutları karşılaştırabilesiniz diye bizim berelerle yanyana koyduk.


Kendisini yakından görmek isterseniz;


Nasıl yaptığımı merak eden olursa,
35 ilmek başladım ve 4 numara şiş ile ördüm. Yaklaşık 20 cm kadar olunca, 8 ilmeği kestim sonra bir ilmeği boşta bırakıp (kaçsın, sökülsün diye) bir ilmeği şişe aldım, birini boşta bırakıp diğerini aldım vs devam ettim ve malumunuz üzere boşa bıraktığım ilmekleri sonuna kadar söktüm, diktim, çiçeğini yapıştırdım, ponponunu taktım, bitti.
İpin kendi güzelliğinden zarif bir pufidiklik hasıl oldu, bebek doğurasım bile geldi yani o kadar ;-))

İki gün önce Sevgili Elif'ten harika duygularla yazılmış kartım geldi ve yanında lavanta kokulu kaftan ile.


Elifcim, tekrar kocaman teşekkürler ve sevgiler. Harikasın, ne zamandır gözüm düşüyordu ;-)
Benim kızlar dün akşam gördü, tutturdular "biz de kaftan yapalım" diye.
"Bakalım ilerleyen günlerde belki yapabiliriz", dedim.

Bugün için başka türlü mutlu. İyi ki, lafını çok ettiğim bir gündeyim.

Mutlu hafta sonları hepinize...

6 yorum:

Aynur (Küçük Hala) dedi ki...

kız çocukları için ne çok seçenek ve ne çok albenili şeyler var değil mi :))
çok cici olmuş...iyi günlerde...

Sihirli Günce dedi ki...

Çokk şirin olmuş.Minicik çok güzel.Sağlıklı günlerde taksın inşallah:)))

okuyan dedi ki...

Bereler çok güzel olmuş. Ben bereyi sadece tığ ile becerebiliyorum ama anlatımından yararlanarak şişle denemek istiyorum:)
Sevgilerimle.

Nedret dedi ki...

Bloguma hoşgeldiniz. Herzaman buyun. Sevgiler.

dina vanessa mercado dedi ki...

nice pics!!! enjoyed your blog...

visit my blog...

http://voguelyvan.blogspot.com/

kisses!!!

Ecehan dedi ki...

Lüzum üzerine biraz daha açıklayayım dedim.
Alize Puffy Season ip, 4 numara şişle 35 ilmek başladım.
Haraşo örgü yaparak yaklaşık 20 cm.kadar olunca (hatırlatmak isterim ki, ördüğünüz haroşanın boyu, berenin baş çevresi olacak yani)baştan 8 ilmeği örgü bitirir gibi kestim, sağ elimde kesmeden sonra tek ilmek kaldı ya hah şimdi o zaten şişteyken diğer şişteki sıradaki ilmeği şişten çıkardım kaçsın diye.
Sonraki ilmeği aldım, diğerini gene şişten çıkardım, şeklinde ilmekler bitene kadar devam ettim.
Örgü mutlaka tek sayı başlanmalı (35, 33, 25 vs)ki, ilk 8 ilmeği kestikten sonra bir kaçırdığım bir aldığım ilmekler sonucu, en son ilmeği tekrar şişe alabilmeliyiz.
Şimdi, tek şiş üzerinde birer atlayarak aldığımız ilmekler bi dursun.
Kaçsın diye şişten bıraktığımız ilmekleri baştan aşağı sökün. Bu şekilde en son başladığınız yere döndünüz sökerek.
Şişte kalan ilmekleri de alarak birer birer, karşı tarafına iğne yardımı ile dikin. İlk kestiğimiz 8 ilmeğkli yeri de karşılaştırın dikin. Bu kısım alnımıza gelen kısmı. Karşı tarafı da iğne yardımıyla büzerek dikip kapatın.
Kapadığınız yere ponpon yapabilirsiniz yada nasıl isterseniz süsleyebilirsiniz.
Sorunuz olursa lütfen tekrar sorun.
Detaylı resimler için tıklayın, ne demek istediğimi daha iyi anlayacaksınız.
http://turkkadinlari.blogspot.com/2012/01/berelerimiz.html