3 Ocak 2012 Salı

KURUTULMUŞ MANDALİNA YAPIMI



Şimdik;
BEN DİYET YAPARIM AMMA İLLE DE KURUYEMİŞ'TEN VAZGEÇMEMCİLERDEN İSENİZ;
Mecburen ;-) okuyacaksınız.
Dün bi baktım dağ taş mandalina olmuş evde.
Mandalinayı 2 kilo almak suç bizim memlekette ;-)
Baktım biz bunu soy soy ye ile tüketemeyeceğiz, mandalinaları soydum, dilimledim, attım fırına.
Alt üst ısıtıcı açık ve 200 derece. Süre mandalinasına göre değişiyor onunçin arada bi açıp bakcan anacım.
Denemezseniz, ne demek istediğimi anlayamayacaksınız zira çok istememe rağmen blogspot "tattır" butonunu eklemedi henüz ;-)
Bu da diyetcilere kıyağım olsun, ne idüğü belirsiz kuruyemişlere meyletmeyin der bu Ecehan, (geçen gün bösböyük marketteki kurutulmuş meyveleri inceledimdide hepisi de -benim içimde kimyasal varrrrr- diye barım barım bağırmakta idi) bak son derece sağlıklı bir öneri, daha n'apiym; size bunu önermek düşünmesi dahil 2 saatimi aldı ;-)
Çocuklar uyuyordu, dur şu nasıl olmuş, dur bi de şuna bakayım derken, üstte gördüğünüz kase mideye lüplediği için devamını da bu akşam yapcek bu kızçeğiz ;-)

9 yorum:

Leylak Dalı dedi ki...

Bu iyi oldu işte, aldığım 2 kiloyu atmak için Ocak sonuna kadar kendimi kısıtlama programına aldım, arada attırmak için güzel seçenek, ayrıca bilirim pek lezzetli olur kendileri, bence yaşından bile güzel:))

Ecehan dedi ki...

Ya Öğretmenim,
Ben de evde ilk kendim yaptım diye akşamdan beri böbürlene böbürlene bi hal olmuşken ;-((
Demek biliyordunuz? :-))

Syhn dedi ki...

hiç duymamıştım e süpermiş!

Elifinelizi dedi ki...

harikasın
gerçekten oldumu
hemen denemem lazım
bayılıyorum meyve kurularına amma nerde nasıl yapıldığı bildiğin miğdemii bulandırmakta idi süper bir çözüm oldu

laleninbahcesi dedi ki...

Ecehancım,pişerken sulanmadı mı onlar bu bir, tepsiye yapışmadılar mı iki...Soanacığıma o markettekiler Singapur'dan geliyor. Beraberinde başka ne geliyor bilinmez:)

Süper bir öneri, kestane kebap, acele cevap yalnız sorularıma...

Missbone dedi ki...

Şu tattır butonu güzelmiş yalnız. Ah öyle bişi olsa yemek bloglarından çıkmam yeminle.:)
***
Kuru mandalina da güzel görünüyor bu arada, ama tattır butonu şart tabi.:)

özii dedi ki...

neden olmasın demek istiyorum. harika bir fikir bence böylece çürüme , bozulma gibi durumlardan da kurtuluruz...

teşekkürler Ecehan..

demet dedi ki...

Dilos sen cok tatli ve akillisin ..

Ecehan dedi ki...

He Demet he ;-)