4 Ocak 2012 Çarşamba

Börülceli tarhana çorbası yapımı

Övünmek gibi olmasın tarhanalarımı kendim yaparım ;-)
Epeyce başarılı olmaya başladım zira tam 2 rondoyu kuruyan tarhana parçalarını öğütmek için harcamışlığım vardır.
Neyse, asıl söylemek istediğim tarhanaların nasıl saklanacağı konusuyla ilgili.
Burası çoook rutubetli, yada benim oturduğum evler hep böyle.
Değişik şekillerde saklamayı denedim, buzdolabı poşetinde buzlukta, kavanozda buzdolabında, kavanozda kilerde vs vs.
Ama en son, pet meşrubat şişelerine koymuştum, kavanoz ala ala canım çıkmıştı.
Ve dün bir açtım ki, hiçbir saklama yönteminin başarılı olamadığı kadar misssssler gibi durmakta. E daha kaç aylık demeyin, geçen yazdan kalma bu tarhana.


Tarhana çorbası yapmayı bilmeyen yoktur varsayımıyla, bu sefer ukalalık etmeyecem, lakinnnnn;
Hiç börülceli tarhana çorbası denediniz mi merak etmekteyim...
Bildiğin kuru börülceyi alıp haşlıyorsun ve pişen çorbanın içine atıyorsun.



Böylece "alt tarafı çorba, çorçocuk beslenemez ki sadece bununla" derkennn, "yaşasın bitkisel proteinlerini de aldılar" diye de sevindirik oluyorsun.
Bodrum'da pekçok evde böyle yapılıyor tarhana çorbası ve bence harika oluyor.
Ayrıca börülcenin benekleri, minik çocuklara çorbayı sevdirmek için neşeli bir görüntü veriyor. Ben bu börülcelerin karnındaki benekleri birbirleriyle konuşturarak çooook ağız açtırmıştım, hani olur da zorlanan bir anneye yardımı dokunuverir diye yazdım sevgili buloğum.
Mesai arasının yarısını da böyle değerlendirdikten sonra az yürüyüş yapmaya kaçar be Ecehan, hadi öptüm ;-)

7 yorum:

demet dedi ki...

Ellerine saglik... peki tarhana nasil yapilir..
37 yasindayim... yedigim ennn guzel, temiz, yaraticilik ve sevgi katilmis yemekler dilosun yemeklerdir..

Ecehan dedi ki...

Demoşum beni şımartuyorsunuz.
Ey seyircim var ya, bunlar bana hep böyle der der, ben mutfaktan hiç çıkmam sonrasında. Hep birlikte şişer otururuz sonra ;-))))
Tarhana yazın yapılır, gelirsin ben sana yaptırırken öğretmiş olurum ciğerim,
He ama, sevgi katıyom o doğruya doğru şimdik.
;-)öptüm bebek.

annemahsustan dedi ki...

Kokusu buralara kadar geldi: )
Bizim evde tarhana çorbasının adı "babaanne çorbası"dır. Çok da severek yerler.
Sağolsun kayınvalidem yollar hepimize.
Size de afiyet olsun: )

jale dedi ki...

Elinize sağlık.İyi ki hatırlattınız anneannem hep yapardı.Ben ikisini de ayrı ayrı yapıyorum yarın ilk işim olacak.sevgiler..

laleninbahcesi dedi ki...

ya Ecehancım, benim en sevdiğim çorbadır, üstüne de mutlaka kıtır ekmek yaparım...Börülceli hiç duymadım ama denerim mutlaka...

Ellerin dert görmesin emiii

anne eli gibi dedi ki...

ÇOK İYİ FİKİRMİŞ BAYILDIM BEN BU FİKRE,BÖRÜLCE TARHANAYI MUTLAKA DENEYECEĞİM ELLERİNE SAĞLIK..

anneanneninemekleri dedi ki...

Elleerine sağlık,süper olmuş,sevgiler