10 Ocak 2012 Salı

Özledim

Dile kolay, 23 senedir gurbetteyim.
Senede 10-15 gün hariç,
Hayatımda nerdeyse hiç;
İş çıkışı annemin evine gidip nefis yemeklerden yemek, çocukları bir akşam onlara bırakıp arkadaşlarımla dışarı çıkmak, hastalandığımda annemin evine gidip battaniyelere sarılmak gibi bir lüksüm olmadı.
Aynı şekilde, ameliyatlar geçirdiler, düştüler, şiştiler ben günler ve hatta bazen haftalar sonra öğrendim, nerdeyse bir gün bile ben de onların saçlarını "geçecek canım benim" diye okşayamadım.
Oysa ben hem annemi, hem de babamı çok özledim.


Varlıkları benim için bir onur, bir şans, bir gurur... Çok şükür.
Lakin özlemek dediğin şey ağır, bazen çok daha ağır bir yük gibi biniyor omuzlarıma.

23 yorum:

Kısaca Fd dedi ki...

neredeler ki. Ne kadar uzakta?

laleninbahcesi dedi ki...

hadi bir ara seslerini duy...Bak böyle bir şansım var de...

Ecehancım canım...

Leylak Dalı dedi ki...

İyi bilirim:(

Aynur (Küçük Hala) dedi ki...

"anne gezindiğin bağ, baba yaslandığın dağdır" ...nasıl güzel, nasıl doğru bir söz değil mi Ecehan
Rabbim sağlıklı kavuşmalar, görüşmeler nasibetsin inşaAllah

özlemek mi dedin...özlemek...
dönmemek üzere giden babam hakkında konuşacak ne çok şeyim var aslında

Sihirli Günce dedi ki...

Gurbete gelin gitmek böyle birşey sanırım.Kuzenim var benim de yurt dışında bazı şeylerden hep çok sonra haber alıyor.Özellikle üzücü şeylerden.Ama uzak ya he deyince gelemiyor ya söyleyemiyor insan işte.
Seni çok iyi anlıyorum o yüzden.
İnşallah hep mutluluklar olur hayatında çünkü onların haberi çabuk ulaşır sana:))))

Ecehan dedi ki...

&Fd'cim,
Kahramanmaraş'talar. Yani burdan hemen gideyim desem ister otobüs ister uçak minumum 24 saatte gidebilirim o da şanslı ve saatleri kaçırmıyorsam.
1300 km. ha deyince arabana atlayıp da gidemiyorsun.

Ecehan dedi ki...

&Lale Abla,
Bazen.
Sesim düğümleniyor, onların da.
Susuyoruz, tamam anladım diyoruz birbirimize.
Buna da şükür ama bazen zor bugün çok daha zor, ruh halim...

Ecehan dedi ki...

&Leylak Dalı
;,,-)

Ecehan dedi ki...

&Aynur,
Eskiden yani cep telefonu yokken, evimizin olduğu yerde telefon hattı da yoktu.
Beklerdim telefon kulübelerinin başında.
Söylediğin gibi, uzakta olmaları sırtımı dayayabileceği koskocaman bir dağ olduğu gerçeğini azaltmıyor ama,
ama işte.
Babana rahmetler diliyorum ve ne zaman istersen...

Ecehan dedi ki...

&Sihirli Günce,
Gurbete gelin gitmek...Roman yazsam sayfalara sığmaz, ağlasam gözyaşı kanallarım yetmez, üzülsem ne çare...Memleketine gidersin nispeten yabancı, ekmek teknene dönersin nispeten yabancı. Sen kendine demesen bile herkes seni her iki tarafta da yabancı kabul eder, vesaire, vesaire.

bahar006 dedi ki...

Çok zor değil mi, ben de farklı şehirdeyim ama yakınım Allahtan, buna rağman günde 10 kez annem sesimi duymadan yapamaz:)

dilek dedi ki...

2 gündür aynı özlemle boğuşuyor
kendimi zor tutuyordum
tutamadım işte:(
sadece yaşayanın anlayabileceği bir durum

bir demet hayat dedi ki...

gurbet dediğin şey mesafelerle ölçülmüyor gidemediğin heryer yanı başında olsa gurbettir.benim annemlerde 2 saatlik uzaklıkta ama bende gurbetlik çekiyorum ve çook özlüyorum .kalbim sızladı okurken inanki :(

Ecehan dedi ki...

&Bahar006
Şimdi artık "cep telefonu ile konuşmak çok tehlikeli imiş yavrum, kısa tutalım kuzum" diyor anneciğim. Hem ben kokusunu özlüyorum ;-(

Ecehan dedi ki...

&Dilek
Adımız da yazgımız da bir belki...Evet ancak yaşayan anlar. Yaş geçtikçe de daha bi anlıyor insan.

Ecehan dedi ki...

&Bir Demet Hayat
Doğru, gidemediğin yerdir gurbet. Ama yine de ne zaman zorda kalsan 2 saat sonra görebileceğini bilmek; sadece bunu bilmek bile lüksmüş, değerini biliyorsundur zaten.

Adsız dedi ki...

bilirim gurbetin ne oldugunu ne sevincini ne üzüntünü paylasabilirsin su an kızım hamile onu görmek icin ölüyorum

Ecehan dedi ki...

&Sevgili misafirim,
Allah kolay kurtarsın kızınızı da, sizi de. Öyle iyi anlıyorum ki sizi.

Noblesse dedi ki...

göremesen bile seslerini duyma, varlıklarını hissetme şansın var, bu çok güzel...

okuyan dedi ki...

Allah (c.c.) sağlık ve ömür versin. Seslerini duymak bile yeterli çoğu zaman hasret gidermeye. Ama yoklukları hiç dinmeyen bir özlem ve geçmeyen bir boşluk bırakıyor insanın ruhunda. Babacığımı 13 yaşımdayken kaybettim ve dinmeyen hasreti çok iyi bilirim.
Ayrıca biz de şehir değiştirme telaşındayız ve annemden ayrı düşmek fikri beni fazlasıyla boğuyor.
Yani seni her anlamda anlıyorum sayılır:(

özii dedi ki...

göremesekte varlıkları yeter ecehan.Allah eksikliğini göstermesin...

orhankaradogan dedi ki...

Bu adam benim babam
Sekiz köşe kasketiyle
Omuzunda sekosuyla hey!
Cebinde yok parası
Bafra'dır cigarası
Yüreğindedir yarası
Altı çocuk büyütmüş
Bir işçi maaşıyla
Bu adam benim babam hey!

Ağlama benim babam
Ağlama naçar babam
Kara gün geçer babam hey!
Bir kapıyı kapayan
Gene açar babam
Ağlama benim babam hey!
Ağlama mazlum babam
Ağlama naçar babam
Kara gün geçer babam hey!
Bir kapıyı kapayan
Gene açar babam
Allah büyük babam hey!

Bu adam benim babam
Derdi dağlardan büyük
Çaresiz (biçare) , beli bükük hey!
Bir gün olsun gülmemiş
Rahat nedir bilmemiş
Gözyaşını silmemiş
Bir lokma ekmek için
Kimseye eğilmemiş
Bu adam benim babam hey!

Benim babam mert adamdı
Mangal gibi yüreği
Yufka gibi kalbi vardı
Hayatım boyunca o'na özendim
Fedakardı
Bir dikili ağacı olmadı belki
Ama kendisi
Onuruyla yaşayan koskoca bir çınardı
Üstümdeki kol kanat
Sırtımı yasladığım dağ gibiydi
Ben babamın oğluyum
Tepeden tırnağa Anadolu'yum... F.K.

Rahmetli babamı hatırlayınca hep bu şarkı dilimde dolanır, gözyaşlarım ise yüreğime akar.

Allah uzun ve sağlıklı ömürler versin çok değerli anne babanıza.

Onları anmak ve anlamak da her evlada nasip olmuyor.

"sabret gönül bir gün olur bu hasret biter" şarkısıyla hüzün bulutlarını dağıtmanızı, sabır, şükür ve dua ile moral bulmanızı öneririm.

Proje Çantası dedi ki...

Sanki benim ağzımdan çıkan cümleleri yazmışsınız. 25 yıl da benim olmuş. Hem de taa yatılı okuldan başlayarak.