16 Ocak 2012 Pazartesi

Nar ayıklamanın en basit yolu

İki senedir medyanın meşhur ettiği her derde deva nar'ı çok severim, lakin ayıklaması çok zor be anacım diyenlerdenseniz;
Kısa süre önce öğrendiğim bu fevkaledenin fevkinde yöntem için, yapacaklarınız şöyle;
Evvela narları ortadan ikiye (enlemesine) kesiyorsunuz,
Sonra şu resimdeki gibi tahta kaşığı tokmak niyetine kullanıp dış yüzeylere vuruyorsunuz;


Arada sırada iç kısmına bakıyorsunuz ve şöyle fiziki harita gibi içindeki tüm nar tanelerini bırakmış bir şekil görüyorsunuz;


Veeeeeeeee, 
Ben bu zamana kadar niye bunu bilmiyormuşummmmm, 
Kendimi ve yavruları  bu güzel meyveyi sık sık tüketmekten nasıl mahrum etmişimmmm,
Meğer mandalina soymak bile daha zormuşşşşşşş, diye sızlanırken; bir yandan da narları kâselere doldurup çocukların önüne koyuyorsunuzzzzzz.

Bu kadar yararlı bir paylaşımdan sonra, bu akşam umarım pekçok evde nar yenir ;-)) 

Hafta sonu, Elifime ördüğüm kapüşonlu hırkayı bitirdim, bugün fermuar aldım, akşam dikip son halini sizlerle paylaşmayı sabırsızlıkla bekliyorum, en nihayetinde elinden senede üç beş iş ancak çıkan bir görgüsüzüm n'apiym. Çok beğenin istiyorum ;-)) Allahtan benim, kolay kolay hiç bir şeyi beğenmeyen yavrum hırkayı çok beğendi.
Bende dün akşam, Derya Kuzusu'ma özenip hanım dilendi bey beğendi motifleri yaptım. Ne olacağı hakkında hiçbir fikrim yok zira battaniye demek beni strese sokar, üç ayda bitiremem ben onu. Ara sıra nar yerken eşlik edecek kendileri;


Fermuar alırken kasnak aldım bir de, bir boncuk işi yapmak niyetim başlarsam gösteririm ;-) Ama fikir olarak şu ki; aşağıdaki görseli, Yaradan'ın adıyla, kumaşa boncukla işleyeceğim İNŞALLAH.


Eee daha n'olsun di mi ya?

7 yorum:

Newbahar dedi ki...

maşşallaaahhh bacım:)

Oğluşun sınıfından 6 veli beni güne soktular sağolsunlar ve elinde el işi olmayan tek benim iyi mi?
Bende bir kağıt bir kalem götürmeyi düşünüyorum artık. Maksat elim boş durmasın :))

Böle yapınca narlar kesin dökülğyor mu, pek aklım kesmedi benim :)

Ecehan dedi ki...

Gülizim, seni buralarda görmek ne hoşşş ;-) Tembel seniiiii.
O büyük kasede gördüğün narlar böyle yapınca kesin dökülmüş olanlar, ilahi sen, inanmıyon mu tembelim benim, dene bari hemen de gör ;-)

Şahsıma Münhasır dedi ki...

ben başka bi yöndetimi görmüştüm o usulde azimnle ilerliyodum :)
ama arkdaşın formülü gördüm vardı evdede nar deniyim hemen dedim :)
Nevbahar ben denedim oluyo cidden :)
bu arada allah lafzını işledikden sonra yayınlarsın inş adım adım yayınlaki bizede belki fikir olur arkdaşım..
Ellerine sağlıkk

Sessizce dedi ki...

Nar, ayıklaması yüzünden canımın pek çekmediği çekse de içime bastırdığım bir meyve.. benim kociş pek sever ama karısına ayıklamak zor geldiğinden yiyemez bu şekilde deneyeceğim teşekkürler :)

uzunincebiryol dedi ki...

Bu akşam deneyeceğim inşallah:)

laleninbahcesi dedi ki...

dün akşam, uyukluyorum, birden kocamın ,kızlara ; size nar ayıklayayım mı dediğini duydum ve fırladım arkasında dur dur , benim metodum var diye:)) çünkü o nardan sonra bu yazının yorumunu yapmayı kafaya koymuştum:)) Ay sağolasın, etrafı batırmadan ilk kez nar yedik.

melis dedi ki...

aaa bu nar yöntemi çok iyiymiş yaa..teşekkürler