24 Ocak 2012 Salı

Boncuk işleme tablo

Creative Mind'ın bloğunda gördüğüm boncuk işlemeli Muhammet (S.A.V) lafzını çok beğenmiştim.
O, boncukları yapıştırarak yapıştırarak hazırlamıştı.
Ben biraz farklı yaptım. Altın ve kahve rengindeki kesme boncukları bir bir işledim kumaşa.
Ve sonuç böyle oldu.


Nasıl yaptığımı kısaca anlatayım,
Sütlü kahve ipek saten aldım.
Netten beğendiğim Allah (C.C) yazılı deseni satene kurşun kalemle çizdim.
Sonra çizdiğim bu kumaşı kasnağa gerdim. (Dipnot :Tüm boncuk işlerini kasnakta yapmayı seviyorum çünkü o zaman kumaşta en ufak bir gevşeme ya da kasılma olmuyor.)


Anchor marka sütlü kahve nakış ipliği ile (ip çok ince olduğu için nerdeyse ip kalınlığı hiç olmadı ve çok daha muntazam oldu bu sayede) kesme boncukları işlemeye başladım.


Kayık görüntüsünü oluşturan kahverengi kısımları enine, altta su dalgası şeklinde yorumlanan yeri de, altın sarısı ama bu sefer enlemesine işledim. Ki, böylece dalga hissi daha iyi oldu bana göre.



Dün, bir sürü tembihle çerçeveciye tablo yapılması için verdim. Bu akşam iş çıkışı gidip alacağım, nasıl heyecanlıyım anlatamam. Sanırsın okyanuslar benim oldu. Umarım çerçeveci işinin erbabıdır ve güzel bir iş çıkarır ortaya, yoksa gece uyuyamam.
Sabırsızlandığım için akşamı bekleyemiyorum, dün bile zor bekledim onun için bu haliyle size hemen göstermek istedim.
Sıradaki işim, aynı yöntemle Muhammed (S.A.V) adını işlemek inşallah. Onu daha küçük yapacağım ve sadece isim yazılı olacak.
İncik boncuk işini oldum bittim çok severim.
Parlak şeyleri daha da çok severim.
En sevdiklerimi, en sevdiğimin adıyla birleştirince de; "bugüne kadar yaptığım en güzel el emeği" dedim, gitti.
Cerative Mind: Hatice, sana çok teşekkür ederim. Fikrin, eserim oldu.

6 yorum:

annemahsustan dedi ki...

Ellerine sağlık, çok hoş durmuş.

CREATIVE MIND dedi ki...

MashaAllah this is very nice,,You have done it nicely with much effort..
Thanks for being inspired :)

Nazan dedi ki...

Çok güzel olmuş,ellerine sağlık Ece..Bence işlemek yapıştırmaktan daha sağlam olmuştur..

okuyan dedi ki...

Gerçekten süper.

bir demet hayat dedi ki...

çok güzel olmuş ellerine sağlık. bende yapmak istiyorum ya ama o yetenek yok bende galiba

neslininatölyesi.blogspot.com dedi ki...

ellerinize sağlık harika olmuş