4 Ocak 2012 Çarşamba

Portakalı kuruttum başucuma koydum

Birgün önceki mandalina kurutma işimi ilerletmeye azmettim.
Bakın portakallarıma,
Elif burun kıvırdı, Zeynep çok sevdi.
Lale Ablamın sorusuna da cevap olur mahiyetinde, birkaç noktadan bahsedeyim.

Tepsinin altına yağlı kağıt serdim, yapışma gibi bir problem olmadı.
Mandalinalar sularını salıyor tabi ama en çok sulandıkları zaman ızgara ayarına geçmiş, daha çabuk kurumalarını sağlamıştım. Önemli bir ayrıntı da şu ki; iyicene ısınmış fırına atıyorum tepsileri böylece daha fazla sulanmalarını engelliyorum.
Ama mesela dün de bu portakalları yaptığımda, ızgara ayarı yerine bu sefer fırından alınca bazılarını mikrodalgada 300 derecede 3 dakika tuttum, daha çabuk kurudu. Tabi bu arada tamtakır falan da olmuyor -olmaması da tercihim zaten- ne de olsa benim dişler artık eskisi gibi tamtakırlarla haşır neşir olamıyor ;-)
Eğer kurutma tercihi mikrodalga olacaksa, asla ve kat'a çekirdek bulundurmamanızı tecrübeyle sabit ;-))) öneriyorum. Feci patlıyormuş meğersem ;-)
Bir de portakalları kabuklarıyla dilimlemenizi önereceğim ;-) Daha başarılı oldu, şekil şemal açısından da.
Valla da billa da çok hoşlaştım ben bu işten, ooooh içim rahat, mis gibi işte,
Hatta bugün ne kurutsam diye düşünüyor ve önerilerinizi bekliyorum benim caaağnım izlerlerim.
hadi öptüm ben.

5 yorum:

Kısaca Fd dedi ki...

kimyası bozulmuyor mu peki bunların. Yani ne bileyim sağlıklı mı ? Neyse sormadım bunları.

Ecehan dedi ki...

Hiçbir şekilde koruyucu kimyasal ile vs yapmıyorum ki, eti, sebzeyi fırına atmak neyse bu da aynı bana göre. Yani nebileyim en azından kendim yaptığım için ve mandalinalarımız miss kokan bahçelerin ürünü olduğu için bence sağlıklı.

CREATIVE MIND dedi ki...

hmm..yummy ! do you know Pakistan is rich in Orange fruit,,there are so many fruit farms & simply the tasteful :)

Ecehan dedi ki...

Dear Creative Mind;
I hope you'll try and enjoy.
;-))
Greetings...

YILDIZNAĞME dedi ki...

yedik:)