5 Ocak 2012 Perşembe

Kızınız kaç yaşında sevgili edinsin?

Ne zor değil mi cevaplamak?
Olsun da diyemiyor insan, olmasın da sanki.
Aşk güzel şey, mantıklı düşününce kızlarım da yaşasın bu duyguyu isterim ben mesela ama adı da aşk olunca şu yaşta olsun bari diye ben yönlendiremem ki, zaten yönlendirirsem de adı aşk olmaz ki!
Öğrenci iken aklı başka yerlere gitmesin, okul mokul bittikten sonra olsun bari diye aklımdan geçer ama bu ne mümkündür, hiç bilemem ki!
Hiç olmasın desem, bir gün bana kızar mı ki?
Üniversitede olsun desem, muhtemelen benden apayrı şekilde yaşarken onu yönlendirebilme yada kontrol etme şansım da olmaz ki!
Hay Allah!
"Benim başıma gelmez" diyemem ki! Lakin 4 yaşındaki yeğenimin bile kreşte aşık olduğu bir kız var.
Aman ne zor şey şu çocukların büyüyor olması, ana-baba olmak be ya!
"Sadece aman sağlıklı olsunlar da, ben de doğru dürüst yetiştireyim de ondan sonra Yaradan'a emanet olsunlar, Allahından korkan kulundan utanan insanlarla karşılaşsınlar" demekten başka bir çare bulamadım.
Havuz problemlerini hatırlattı bana ;-) Madem boşaltacaksınız ne diye doldurursunuz a mübarekler kıvamında bir problem sankim.
Uzmanlar, çocuğunuz size aşkını da rahat rahat anlatabilsin diyor,
Bunu duyduğunuzda aman ha sakın ha sakinliğinizi kaybetmeyin diyor,
Yaşına uygun cevaplar verin ve durumu erotize etmeyin diyor,
Onur kırıcı ve duygularını incitici sözler sarfetmeyin diyor,
Mümkünse sevgiliyi evinize çağırın ve tanışın siz de onu tanıyın da diyor da,
Ben hiçbirini tam gerçekçi bulamadım doğrusu. Kitap cümleleri bunlar, yaşanmışlık kokmuyor sanki.
Ama biliyorum ki; es geçmemek lazım bu konuyu.


Bunlar nerden mi aklıma geldi?
Zehra Çilingiroğlu’nun arkadaşı Baran’la sinemada çekilen fotoğrafını Twitter’da paylaşması, annesi Hülya Avşar’ın canını sıkmış ta, o da; o fotoğraf başımı ağrıttı. Yanlış anlaşılmasın, Baran sadece arkadaşı. Zehra daha küçük, onun ancak telefon sevgilisi olabilir” demiş ya, ondan sebep aklıma geldi ve başladım düşünmeye.
Yaşanmışlıklar da var tabi, insan evladı acı çekmesin istiyor ama biliyor ki acısız aşk yok. Ne bileyim hep bir kavuşamama hali, hep bir sümüklülük hali, hep hüzün var aşkta.
Aman işte ne bileyim ben, bilen varsa bana anlatsın olur mu?
Öyle psikolog görüşü felan değil istediğim, tecrübelerden ve yaşanmışlıklardan yola çıkarak, günümüz hayatına uygun, objektif yaklaşımlar bekliyorum.
Aman ne yazacam ya demeyin lütfen, belki kuracağınız birkaç cümle hepimizin ortak bir karmaşasına son verebilir.

15 yorum:

annemahsustan dedi ki...

Kızım hiç büyümesin istedim bir an: )
Çok zor bence bu aşk meşk meseleleri...
Ben hep derdim ki, annem bana kısıtlama getirdiği zamanlarda, "kızım olsun asla senin bana yaptıklarını yapmıcam", ama şimdi kızım var ve ben eminim ki daha da beterini yapacağım...

Ecehan dedi ki...

İşte ne yapacaksın? bilmek istediğim bu arkadaşım ;-))

annemahsustan dedi ki...

Kesinlikle şehir dışı okuma yok: ) Ben böyle konuşuyorum ya, kesin gider yurtdışında okur: )

Ecehan dedi ki...

Tamam aynı şehirdesin e sonra? ;-))

annemahsustan dedi ki...

Sıkıştırma benı, bak daha küçük kızım: ) Walla göğsüm sıkışıyor düşündükçe...
İnşallah iyi insalarla karşılaşırlar ve iyi insan olurlar.

Ecehan dedi ki...

Öyle bir gülümsettin ki ben, canımsın benim ya, tamam sustum.(Sustukça sıra sana da gelecek biliyorsun di mi?)Tamam valla sustum ;-)))))

Sessizce dedi ki...

Merhabalar:) Ben başımızdan geçen (kötü) bir anımızı paylaşmak istiyorum.. Kuzenim 17 yaşında çok çalışkan , akıllı ve başırılı öğrencilik hayatını sırf sevgilisiyle görüşmesine kati suretle izin verilmediği için ailesine sırtını dönerek gitti evlendi. Aradan 2 yıl geçtikten sonra ailesine tekrar sığındı çünkü, o doğru kişi değildi ama bunu bu şekilde tecrübe edindi yani ailesi belki bir süre beklemeye alsaydı sabırlı davranıp onun da anlayabileceğini düşünseydi belki doğru kişi olmadığını daha önceden fark edebilirdi diye düşünüyorum.. Şimdi kaldığı yerden devam etti ama olmak istediği yerde değil bu çok üzücü bir durum :( Ben kendimi bu konuda şanslı hissediyorum bende 17 yaşında tanıştım 24 yaşında evlendim ailem de sevdiğimi hep bildi ve benim isteklerime saygı duydu, destekledi onların yanımda olduğunu hep bildim.. Sonuç: şimdilik çok şükür mutluyum.(biraz uzun oldu paylaşmak istedim)

Ecehan dedi ki...

Sevgili Sessizce,
İyi ki de paylaştın teşekkür ederim.
Sabrı elden bırakmamak gerekiyor o zaman kesinlikle, kuzeninin durumunu anladım ve üzüldüm. Ama bizler ders çıkarıp kendi evlatlarımızda aynı hataları yapmazsak çok iyi olacak, bu paylaşım isteği de bunun içindi zaten.
Mutluluğunuz daim olsun inşallah;-)

Kısaca Fd dedi ki...

bunun cevabı değişir. Benimki de laf. Hangi cevap var ki değişmesin. Aşkı nasıl tanıdığınıza bağlı. Hep acı çektiyseniz hiç istemezsiniz. Belki de en kolay cevabı da öyle çok acı çekenler verebilir.

Ecehan dedi ki...

Fd'ciğim;
Ben de o cevabı bekliyorum ya işte, ayrıca senin görüşün de çok önemli benim için, hadi.

demet dedi ki...

bilmiyorum... bilmediklerimden bilene kadar korkuyorum..

laleninbahcesi dedi ki...

Ecehancım , hiç düşünme, o kadar kendiliğinden gelişiyor ki her şey...

Tek duam iyi insanlarla karşılaşsınlar...

laleninbahcesi dedi ki...

biraz önce yorum gönderdim ben bu yazıya, üstteki yazını okuyunca kontrol etmek geldi aklıma ve yorumum yok.Yine uzaya gitmiş olabilir:))

uzunincebiryol dedi ki...

Anne ve babaların çocuklarına her zaman destek olan, yakın davranan, sırlarını içtenlikle paylaşabilecekleri ebeveynler olmalarını dilerim ama bunu yaparken aşırı serbest bir tutumla değil annelik babalik görevlerini de unutmadan yol gösterici olmaları gerekir. Evet bu kolay değil ama yapılabilir bir davranış. Çocuk için içnden gelenleri anlatabilmek, duygularını ifade edebilmek önemli, eğer sırlar olmazsa hatalar da daha az olur diye düşünüyorum. Acaba annem hakkımda ne düşünür diyorsa çocuk bilinki yarğılayan bir anne var karşısında oysa acaba annemin fikri ne olurdu dur bir de onun fikrini alayım diyen bir çocuk varsa anne doğru yoldadır diye düşünüyorum.

Deli Kız Pınar Mutfakta dedi ki...

insan evladının üzülmesini istemiyor.ama aşkı tatmasını istiyor.başka bir duygu o çünkü.sen ne yaparsan yap engellenmiyor.iyi insanlarla doya doya yaşasınlar aşklarını.bence yanlızca yaşayanlar bilir ve çocuklarına saygı gösterir.doğru zaman gelince aşk onları bulur.