11 Kasım 2011 Cuma

Neden yorum yaparız?

Çokca sayıda izlediğim bloglara ben neden yorum yapıyorum? Neden bazılarına yapıyorum bazılarına yapamıyorum?
Evet irdeledim.
Uzun zamandır toparlamak istediğim bir konuydu ;-)
1- Ahha, ben de yazsam aynı şeyleri yazardım, oh ne iyi olmuş bu yazı,dediklerime,
2- Iııı ııı! Hiç de bilem, dediklerime,
3- Yapmayı çok istediğim ama şu ya da bu sebeple yapamadıklarımı yaptıklarını gördüklerime, (mesela bir resim, bir el işi, bir yemek, bir saptama vs)
4- Okuduğumda geçmişteki bir tatlı dokuyu hissettirebilen yazılara,
5- Özlemlerime, sevmelerime, kızgınlıklarıma kısaca bende de olan insanî hislerime tercüman olan yazılara,
6- İmlâ kurallarını es geçmeden anlatmak istediğini anlatabilen hünerli yazılara,
7- Küfür, sevgisizlik, beddua tarzı kelamlar içermeyen yazılara,
8- Aynı duygularda ya da zıt duygularda olduğumun bilinmesini toplumsal bir görev gördüğüm düşüncelere,
9- Çok kıskandıklarıma (genelde hobi sahibi olanlar bu gruba da giriyor;-)
10- Aynı zamanlarda aynı şeyleri düşünmüş olmamızı hoş bir tesadüften fazlası olarak algıladıklarıma,
yorum yazıyorum.

Ama mesela,
Bir şiire yorum yazmak çok itici geliyor. O yorumlanamaz gibi gördüğümden yazmıyorum.
Bazen yanlış anlaşılma tehlikesini ortadan kaldırmak için yazmıyorum.
Bazen yazacaklarımla üzeceğimi düşündüğüm için yazamıyorum.
Sırf yazmak için yazılmış yazıları eleştirmiyor ama yorum yazmıyorum.
Bunun dışında bilirsiniz ki, hemen her birinize okuduklarımla ilgili düşüncelerimi söylemeden gitmem.

Dönüp kendi yazılarıma bakıyorum.
Günde muhtemelen 30-50 kişi okuyordur diye tahmin ediyorum. Yandaki sayaç öyle söylüyor.
Yorumlara bakıyorum 2-3 taneler.
Geri kalan kişilerin bir bakıp çıkmalarını anlamaya çalışıyorum ama bunu anlamam lazım. Merak işte. Başka sebebi yok.
Çok merak ediyorum, yazanlar (sağolsunlar) neden yazıyor? Yazmayanlar (sağolsunlar) neden yazmıyor?
Bu bir strateji mi yoksa?
Merak uyandırma çabası mı?
Bi vakit bulup beni aydınlatırsanız çok sevineceğim.
Bu sessiz kitleyi tanımama belki bir vesile olacak.
Bu, hiçbir şeye sesini çıkarmayan ülkemi de belki biraz daha iyi anlamamı kolaylaştıracak.
Son günlerde buna daha çok ihtiyacım var.
Sevgiyle kalın...Sessiz kalmayın...

17 yorum:

Aynur (Küçük Hala) dedi ki...

başkalarını bilemem ama ben takip ettiğim bloglardaki yazıları okumayı ve o yazıları kendimce yorumlamayı seviyorum
çok nadirdir yorum atmadan çıkıp gittiğim

sonuç olarak yazılan her konu üzerine söyleyecek birşeyim muhakkak var :)
ve senin de dediğin gibi yazım tarzı benim için önemli...güzel dilimiz Türkçe'yi güzel kullanmak, imla kuralları, kurulan cümleler, anlaşılır olmak vs gibi

herhangi bir stratejim yok :) izlediğim bütün blogların sadık bir okuyucusuyum ben...kendime öyle diyorum :)

evime gelen her misafirle tek tek ilgileniyormuşum gibi kendi bloğumda gelen her yoruma da ayrı ayrı cevap veririm muhatabım karşımdaymış gibi düşündüğümden
ve bunu da karşı taraftan beklerim bazılarında bunu göremesem de :)

sonuç olarak Ecehancım, okunduğunu bilmek, okunduğunun yorumlanmasını görmek beni her daim mutlu eder :)

sevgiyle...

okuyan dedi ki...

Ben genelde okuduğum, izlediğim her paylaşımdan aldığım zevki yorum yazarken de yaşıyorum. Diyelim ki çok beğendiğim bir el emeğini gördüğümde mutlaka beğenimi hissettirmek istiyorum. Ya da diyelim ki güzel bir yazı, şiir ya da yerinde bir protesto okuduğumda duygularıma hitap ediyor veya düşüncelerime ortak oluyorsa ve yahut ufkumu aydınlatacak bir paylaşımsa mutlaka yorum bırakmak istiyorum.
Yorum yazmıyorsam bir kaç sebep öne sürebilirim. Eğer beni rahatsız eden, düşüncelerime ters düşen bir paylaşımsa negatif yorum yazmaktan hiç hoşlanmadığımdan hiç bir şey yazmamayı tercih ediyorum.
Bazı bloglar kelime doğrulama işlemini kaldırmadığından kimi zaman yorum yazdığımı sanıp, göndere basıp blogdan ayrılıyorum ve sonra farkediyorum ki kelime doğrulamayı yapmadığım için yorumum da güme gitmiş:)
Bir süredir adadayız ve vodemle bağlanıyorum, bağlantımın düşük olmasından kaynaklanan kopmalar oluyor ve yorum yazmak çok zor hale geliyor.
Kimi zaman da çok beğendiğim bir yazıya söyleyecek doğru kelimeleri bulamadığım için sadece okuyup çıkıyorum.
Şimdilik aklıma gelenler bunlar:)
Sevgilerimle.

Ecehan dedi ki...

&Aynur
&Okuyan;

harikasınız, teşekkür ederim.

Arzu Sarıyer dedi ki...

Sevgili Ece ;sadeliğiniz ve açık sözlülüğünüz sözcüklerden çok net yansıdığı için sizi izliyorum.Çok sık olmasa da yorum yazıyorum.Benim de dikktimi çekiyordu dönüp hiç yanıtlamadığınız.Şimdi anlıyorum ki ben dikkatinizi çekmeyenlerdenim.Yazınız aydınlatmış oldu,teşekkürler.Selam ve sevgiler size...

Ecehan dedi ki...

&Arzu Hocam,
Yorumları yorumlamak kendime uyduramadığım bir şey çoğu zaman. Genellikle yorum yanıtlamıyorum ama belki bu bir hata, öyle anlıyorum. İyi ki yazdınız bakın gördünüz mü hepimizin bazen istemeden gözden kaçırdığı şeyler oluyor. Yazım dilinizi o harika romantizminizi ve gerçekciliğinizi oysa ne iyi biliyorum. Bundan sonra ben de hep yazacağım ;-) Selam ve saygılarımla,

Medanşeri dedi ki...

Ecehan çok güzel bi konuda çok güzel dile getirmişsin gerçekten hislerini, katılmamak elde değil (:
Şöyle ki benim çok fazla vaktim yok sürekli takip ettiğim 5-10 blog var, bunlara yorum bırakmadan asla gitmem. (:
Ama yazılarına değer verdiğim, severek okuduğum bloglarda var izlediğim onları da okumadan gitmem ama fırsat bulamazsam yorum bırakmadan giderim bazen maalesef.
Çünkü yorum yapmak, yapmış olmak için yapılmamalı, gerçekten isteyerek, gerçekten yazıyı okuduktan sonra söylemek istediklerin varsa yapılmalı.
Mesela bu konuda epey bi dolmuşum demek ki, bi post olacak kadar yazdım yorumumu. (((:
Yeni okumaya başladım ve daha sık uğrayıp okuyup daha sık yorum bırakacağım gibi gözüküyor size. (:
Sevgiler :*

Medanşeri dedi ki...

bir de mimledim siziiiiiiii. (:

Funda dedi ki...

Okuduğum her yazıyı yorumlamıyorum bazen yazacak birşey bulamadığımdan bazen yorum yazılacak kadar olmadığından bazen "hıııı" yazmak ister bünye ama o da samimiyetsiz olur diyorum halbuki yazar geçerim okuyan samimi bulur bulmaz benden çıktıktaan sonra değil mi deyip yola bakmak lazım da bazen de yazıyorum yorum satırlarca sonra ne oluyorsa siliyorum bunda da bayağı gitmişim....
Sevgilerimle :)

İkiz Annesi dedi ki...

Sevgili Aynur gibiyim ben de misafiri olduğum bloga genelde yorum bırakmadan çıkmam ama görüşüme tersse özellikle de siyasi içerikli bir yazıysa genelde yorum yapmama hakkımı kullanırım.

Sizin tespitleriniz de çok doğru üslubu , Türkçeyi güzel kullanımı,anlaşılır olması da gerekiyor.

Bloguma gelen yorumlara da yanıt vermeyi ihmal etmem ev sahibesi benimdir ve dostlarımı yalnız bırakmamaya cevap vermeye özen gösteririm.
Okumak ve okunmak beni mutlu eder:)

İ.x.İ.r dedi ki...

Ne kadar bilirsen (konuşursan konuş)bil söylediklerin karşındakinin anladığı kadardır..

ne de güzel söylemiş Mevlana..

sevgilerle..

Neşetuana dedi ki...

Bence bu yazı 'yorum yazma konusunda' çok güzel bir tanımlama olmuş.
Bazen de ne yazacağını bilememek yorum yazmama nedeni olabiliyor. :)

yaruze... dedi ki...

Ecehan'cım ben seni yeni keşfettim.Ama uğramadan da yorum bırakmadan da gitmem gayrı bilesin:)
Sevgiler...

Ecehan dedi ki...

Samimiyetinizi esirgemediğiniz için; siz yorum yapan arkadaşlarıma en derin hislerle sevgilerimi gönderiyorum.
İyi ki varsınız; Medanşeri, Funda, İxir, Yaruze, Neşe Tuana, İkiz annesi, Aynur, Okuyan, Arzu Hocam...Sizi seviyorum.

Arzu Sarıyer dedi ki...

Ben de sevgili Ece seni seviyorum.Selam ve sevgiler ...

MAVİANNE dedi ki...

yorum yazdığınıza göre bana bu maddelerden birine giriyor yazım
çok memnun oldum
misafirliğe geldiniz ve bir ses verdiğiniz için
sahiden okuyup da yorum bırakmadığımız da oluyor
bizi etkileyen samimi yazılara daha çok yorum yazıyoruz sanki
sevgiler

tufan dedi ki...

Hissettiğin sıkıntılara katılmamak mümkün değil, sekiz ayrı blog'ta yazmaya çalışıyorum ve o kadar çok yazı okuyorum ki bazan beynim bile isyan ediyor,gün oluyor elli'ye yakın yorum yazıyorum,gün oluyor beş on,ama asıl can sıkan nedir biliyor musun Ecehan,
yazdıklarının hiçe sayılması,işte o zaman es geçiyorsun ve sadece okumakla yetiniyorsun..

laleninbahcesi dedi ki...

Ecehancım, bu güzel yazını atlamışım yav.
Sayacımda günde 300 ile 450 tık aldığımı görüyorum. Kendi girişlerim hariçe basmayı unutmuyorum tabi:)) Sayfamdaki anlık sayaçda da bazen 10-12 kişi aynı anda var görünüyor eeeee diyorum , kimsiniz ayol:)) Ama bazı dışardan izleyenlerim var ki, mail yoluyla bana ulaşıyorlar nasıl seviniyorum anlatamam. Yazan da yazmayan da sağ olsun da bizim ki merak ... İnsan merak ediyor, kimlerin okuduğunu...