20 Kasım 2011 Pazar

Herkesin ölümü kendi rengindendir

Ey oğul, herkesin ölümü kendi rengindendir. 
Düşmana düşmandır, dosta dost!
Ayna Türk’e nazaran güzel bir renktedir. 
Zenciye nazaran o da zencidir.
Ey can, aklını başına devşir. 
Ölümden korkup kaçarsın ya; doğrusu sen, kendinden korkmaktasın.
Gördüğün, ölümün yüzü değil, kendi çirkin yüzün. 
Canın bir ağaca benzer; ölüm onun yaprağıdır.
İyiyse de senden yetişmiş, yeşermiştir; kötüyse de. 
Hoş nahoş.. 
Gönlüne gelen her şey senden, senin varlığından gelir.
Mevlana

4 yorum:

okuyan dedi ki...

Okudum ama yorum olarak ne yazabilirim bilemedim.
Teşekkür ederim paylaşım için.

hasret senfonileri dedi ki...

Yine de ZAMANSIZ ölüm, bir şamar gibidir!! haksızlığa isyan ettirir insanı.. Kendisinin ödemesi gereken bir bedeli, sevdiği ile ödetene küser,kırılır, bu hatayı onun yüceliğine yakıştıramaz... Daha sonraları da zaten bir GÜCÜN olduğuna inanmaz..
Hey gidi eceleriminecesi... bu sözler içi delik bir yürekten akıp gidiyor.. etki etmeden!! ..
Ne demek istediğimi anladığına eminim ama dilerim asla ASLA ne demek istediğimi anlama!!!!

orhankaradogan dedi ki...

Gönüller Sultanı Mevlana, Her türlü karanlığı aydınlatan ışık...

Bu çok anlamlı ve güzel sözlerinin yanında en hoşuma gideni ise "Ancak fikirdir varlığın, gerisi et ve kemiktir bir yığın." deyişidir.

Gönlünüz, yüreğiniz Mevlana aydınlığında olsun her daim.

Selam sevgi ve saygılarımı sunuyorum.

esen dedi ki...

Bizleri hep korkutan ölümü nasılda güzel anlatmış sevgili Mevlana.Mevlana,Şems ve Sufizm çok sevdiklerimdir benim.Bu yüzden bloğunuz hazine gibi geldi bana.Sevgiler
Esra