2 Şubat 2012 Perşembe

Fark yaratan öğretmenler

Muş Merkez Kız Yatılı İlköğretim Bölge Okulu’nun müdürü, Melahat Aydın.
Öğretmen arkadaşlarıyla köy köy dolaşıyor, yolu olmayan mezralara at üstünde gidiyor, okulunu yarım bırakan kız çocuklarını okula yeniden kazandırıyor.


Kendisi, Muş’ta görev yapan tek kadın okul müdürü.
Mesleğinde 19 yılı doldurmuş,
Yaklaşık 4 yıldan beri Muşlu kızların okullu olması için çalışmalarını aralıksız sürdürüyor.

Yılın öğretmeni, seninle gurur duyduk

450 kız öğrencinin bulunduğu YİBO'ya yeni öğrenciler kazandırmak için hazırladığı 'Bir Şans Daha' isimli projeye Avrupa Birliği'nden 60 bin Euro'luk destek sağlamış.


Ben de öğretmen bir anne-baba evladıyım, kız kardeşim de öğretmen.
İyi bilirim o çileyi.
Uykusu kaçar öğretmenin, hele hele kızlarını okutmayan aileleri gördükçe.
Çırpınırlar bir serçe gibi.
Üstelik hayatın yükünü en fazla omuzlanmış olanlarken, ay sonu ellerine geçen son derece az maaşa gene de razıdırlar. Yollara mollara dökülmezler. 
Ağlamaz öğretmenler.
Ee doğal olarakta ağlamayana meme yoktur.
Olsun varsındır, onlar çabalar, çabalar, çabalar...
Eğitim Fakültesi'ni bitiren ama atanamayan öğretmenlerin çilesi ise zaten bambaşkadır. Suçluluk duymaya başlarlar. Ne de olsa zar zor şartlar altında okutmuştur genellikle aileleri. Onlar dişini tırnağına takarak okulu bitirmiş olmasına rağmen antin kuntin sınavlara girip atanamazlar bir türlü, elleri ekmeği tutamamıştır daha.
İçim acıyor onlarla konuşurken, onları okurken, yazarken.

O yüzden,
Melahat Aydın gibi fark yaratan öğretmenlerin ellerini öpmek istiyorum.
Yarattıkları farkla umut oldukları için.
Bir sürü tomurcuğun çiçeklenmesine baş koydukları için.

Örnek olasın Melahat Hocam.
Sağolasın, varolasın.
Bilirim Time Dergisi'ne kapak olamazsın ama yaptıkların ve yapacakların cümle aleme kapak olsun.

14 yorum:

Aynur (Küçük Hala) dedi ki...

örnek olsun diye böyle zorlu çalışanları göstermek zorunda kalmasak keşke...keşke bütün eğitim camiası öyle olsa da aradan çıkan birkaç çürük elmayı örnek gösterip hayret etsek
ücret, eğitim sistemi gibi konulara ise hiç girmeyeceğim!
yolu açık olsun hem Melahat, hem de onun gibi özverili olan, mesleğini hakkaniyetle yerine getiren tüm eğitim çalışanlarının...

Ecehan dedi ki...

Aynurcum maalesef ki gelinen noktada -ki bu sadece eğitim camiası için geçerli değil- gerçek iş zorlu şartların altından çıkıyor. Emeğin böylesini görüpte şapka çıkarmamak mümkün değil benim için. Diyorum ya belki de o camiada büyüdüğüm için. Ama bu ülkede büyük işleri ortaya koyanlar Melahat Hoca gibiler. Bakınız; Türkan Saylan gibi.
Yüreğine sağlık.

hasret senfonileri dedi ki...

Sabah sabah içime oturdu yazdıkların sevgili Ecem.. doğru olduğu için.. güzel ve abartısız anlatıldığı için... aynı duyguları taşıdığım için..
Ellerine yüreğine sağlık.

Ecehan dedi ki...

Birlikte sağolalım benim canım Öğretmenim, Kocayüreklim.

orhankaradogan dedi ki...

Eğitimde eller aya giderken biz hala sistem tartışmalarıyla uğraşıyoruz,

Masa başında oturup e-devlet, e-okul sistemi ve sürekli değiştirilen sistemi tebliğ etmekle, Milli Güvenlik, TC İnkılap Tarihi, Andımız ve Gençliğe Hitabe gibi dersleri ve değerleri kaldırmak yerine katkı sağlayamayanlara,
Boş ve gereksiz işlelerle vakit geçirenlere kapak olmuş olsun umarım.

"Eğitim sevgi ile başlar" ve hiçbir engel de tanımaz.

Yürekten kutluyorum bu örnek meslektaşımı, gündeme aldığınız için size de sonsuz teşekkürler ediyorum.

eda dedi ki...

cok guzel bir paylasimdi. ogretenimizi kutluyorum,ondan gurur duyuyoruz , ben turk ogretmenlerin tumunden gurur duyuyorum zaten, ama boyleleri de daha bir farkli oluyor tabi.

Ecehan dedi ki...

Orhan Hocam,
Söylediklerinizi harfiyen anlıyorum.
Ve sevginin tüm fenalıkları altedeceğine yürekten inanıyorum. Hele hele bu tip örnekleri gördükçe.
Ben teşekkür ederim, düşüncelerinizle şeref verdiniz.

Arzu Sarıyer dedi ki...

Ne güzel ;yeni Sıdıka Avar'ların olması ,umut tazeliyor...Teşekürler Sevgili Ecem güzel haber için.

Ecehan dedi ki...

Eda;

Bence de öyle. Fark yaratmak önemli. Sağolasın.

Ecehan dedi ki...

Arzu Hocam,
Gerçekten bu sabah içim açıldı okurken. Zannedersiniz bir okul yaptım bağışladım, zannedersiniz ben başardım bu olanları, mutluluğumuza vesile oldular kısacası.
Ellerinizden öperim, hepinizin.

Oya Kayacan dedi ki...

Çarpılmalılar, toplanmalılar, çoğalmalılar. Çok ama çook çok gerekiyor bize onlardan.

yokartıkyaa dedi ki...

Yolun başında bir eğitimci olarak, hayran kaldım kendisine, teşekkürler güzel paylaşım için:)

fiamma dedi ki...

İyi ki var böyle idealist örnek öğretmenler Ecehancığım, yoksa umutlarımız tükenir gider. Özellikle doğu da halen ailelerin mantıkları değişmiş değil ve bu öğretmenlerimize düşen görev ağır, özellikle kız çocukları için umut oluyorlar, örnek oluyorlar orada.

Melange dedi ki...

sürekli icimizin karardigi haberler alirken, birdenbire böylesine aydinlik bir haber, solmaya baslayan umutlar icin günes isigi gibi oluyor..ne mutlu bize ki, böylesine aydin, idealist, azimli ögretmenlerimiz var, cok tesekkürler size, Melahat Aydin hocamizi bize de tanistirdiginiz icin, cok mutlu oldun onu tanimaktan.