7 Şubat 2012 Salı

Çocuklar da yaş pasta yapabilir, enginar yiyebilir/miş

Maraton koşusuna çıkmış misali ördüğümüz sökülen bere şenliğini sanırım ve umarım ki; dün itibarıyla sonlandırdık.
Kızlarımınkiler hariç diğerlerinin hepsi hediye edildi.
Gece zaman zaman şiddeti 110 km/sa.'e ulaşan fırtına, sitedeki nerdeyse tüm ağaçlarla güreşe tutuşunca,
Ardından da fındık büyüklüğünde dolu yağınca bir tane de kendime öreyim bari dedim.
Rengine bayıldığım bir ip vardı. Alize Lame.
İnceydi tabi Maxi'ye göre.
Ben de ne yaptım, iki kat ördüm.
Sökülür mü sökülmez mi diye ladese tutuştuk, prenseslerimle.
Ve tabisi ben kazandım. ;-)
Ataların boşa gitmiş sözü yok anlayacağınız, azimle duvarı deldim sanki.



Hiç zorlanmadım sökerken. Hatta çift katlı olduğu içun sanki daha bi modelli durdu ;-)
Örmeyi düşünenler var ise, bu da bi seçenek olsun diye sorumlu blog sahibi görevimi ifa edeyim dedim böylece;
Yarışmacı arkadaşlarıma başarılar dilerim.

&&&

Çocuklar da örgü örebilir konusuna daha önce değinmiştik.
Şimdi ne diyorum?
Eeee ladesi boşa kazanmadık ;-)
Çocuklar da yaş pasta yapabilir.

Pudingi evde yaptık, anneannemizin tarifiyle.
Keki Elif yaptı velakin ben zamanında kıvırmadığım için rulo niyetiyle başladığımız yaş pastamızın arasını özür nazır eşliğinde ben kestikten sonra anlar da, muz ve puding koydular, üzerine de tekrar puding sürdüler.


O kadar seviniyorlar ki kendileri bir şeyler yaptıklarında, bu zevki onlardan mahrum etmemek adına yani valla sırf bu yüzden ;-) yaptırıp yaptırıp yiyoruz. ;-)
Talep yaratıyoruz ki, arz etsinler.

&&&

Çocukları mutfağa bağlamışken e ben de boş durmadım tabi, yani yukarda günahımı aldıysanız diye belirteyim dedim.
Dolaptan, elceğizlerimle temizlediğim enginarları çıkardım.


Garnitür hazırlayıp(malzemosları doğrayıp azıcık haşladıktan sonra), bir soğan eşliğinde zeytinyağında hafif kavurdum.


Kavrulan garniturumsuları enginar tabaklarına yerleştirdim;


Bir çay bardağı su eşliğinde enginarlar biraz yumuşayıncaya kadar pişirdim;
Sonra resim çekmeye zor yetiştim; ;-)


Zeynep; faydalı olduğu için yedi.
Elif; ben sevineyim diye yedi.
Bizim için hiç sebep olmasına gerek yoktu zaten ;-)
Balinayla yarışabilir duruma geldik, ehh az bi gayretle bizi yazın suda hiç yadırgamayacak zavallılar.
Daha n'olsun di mi?
Gittim ben.


7 yorum:

laleninbahcesi dedi ki...

Ecehan bere de pasta da , Enginar da süper. Hepsine bayılırım. Enginarı çiğ bile yiyebilirim. İstanbulda kılçıksızını bulduğumuz sürece. Bir keresinde aldığım enginar balıktan bile kılçıklı çıkınca baya bi tırsmıştık.
Senin kızlar bizim evde ki ablalara biraz örnek olsalar keşke:)

Bal Kavanozum dedi ki...

Darısı benim başıma diyeyim. Ah bende görürmüyüm o günleri. Benimkiler sadece dağıtıyorlar şu sura çünkü.... Ellerinize kollarınıza sağlık berede enginarda nefis. Kızlar aslında birde size örseymiş ne tatlı olurdu takması:))

ZEYNOGRAF dedi ki...

Annem sen yaparsın biz yemez miyiz? O enginarlarla birlikte dil ve parmağımı yemek dışında o gün ki her şey güzeldi :)

Ecehan dedi ki...

&Lale Ablammm
Ben de en çok çiğ yemeyi severim.
Örnek mi olmak? Biz mi, tövbe haşa! O ni demek öleeee?! Ben hergün onlara sizi örnek verirkene hem deeee ;-))
ss.

&Bal Kavanozum,
Az kaldı, o günler yakında size de gelcek ;-)))
Kızlar kendilerinden sonra bana da ördüler lakin, her gelen beğendikçe "kabul eder misiniz, ederseniz bizi çok mutlu edersiniz di mi anne?" diye bana sorunca hık mık tabi dedim ;-)))
Aman üretsinler de, ben takmasam da olur hesabı yani ;-)
Bu da şahane. Tavsiye ederim ;-)

&Zeynograf,
Bu akşam da benimle uyumayı düşünüyorsan vazgeç. Zira benim kitap okumam, senin 6'da kalkman gerek yavrucuğum, anlaştık?

uzunincebiryol dedi ki...

Önce kızların ellerine sağlık sonra bere çok güzel olmuş ve afiyet olsun:)

mahmur prenses dedi ki...

pastadan koca bir dilim istiyorummmm :) elinize sağlık kızlar

yaruze... dedi ki...

şu bereyi Sihirli Güncede de görmüştüm.NAsıl duruyor takıldığında merak ettim doğrusu.Güzelse bir tane de ben yapayım hemen:)
Örgü sapığı olmuşken bu aralar :)
Bu arada bende seni,kızlarını ve yazdıklarını çok seviyorum Ececim...