27 Şubat 2012 Pazartesi

Bodrum Sevdamız

Hafta sonu Bodrum şahaneydi.
Cümle yanlış oldu, Bodrum bu hafta sonu da şahaneydi.
Seviyorum burada yaşamayı, yaşlanmayı. Mis gibi havayı içime çekmeyi.
Aslında Bodrum, yaz tatili ile özdeşleşmiş gibiyse de biz 12 ay oturanlar Bodrum'un baharlarını ve kışını daha çok severiz. Kömür yakmak yasaktır burada, dolayısıyla hava kirliliği denen bir kavramdan bahsetmek imkânsızdır. Havadaki oksijen miktarının, Kaz Dağı'nın eteklerindeymiş gibi fazlaca olduğunu söylemişti bir akademisyen. Hakikaten ne demek istediğimi, yaz ayları harici Bodrum'a geldiğinizde anlayacaksınız.
Öyle doludur ki Bodrum, tarih kokar her bir yeri.
Dokunduğun bir taş duvara daha önce kimlerin de dokunmuş olabileceğinin hayali, alır götürür insanı yüzyıllarca önceki medeniyetlere, insana...
Giritli göçmenlerin Bodrum'a getirdikleri yemek kültürü ise, tamamen ot ve deniz ürünlerinin "amanallahım" dedirtecek türde olduğu müthiş bir katkıdır bence, gelirseniz şahane ot kavurmaları ve salatalarını, normalde hiç hesaba almadığınız balık türlerinin bile nasıl parmak yedirttiğini denemelisiniz derim.
Diyorum ya, seviyorum burada yaşamayı. 18 yıldır hem de. Evlatların yaklaşmakta olan eğitim meseleleri sebebiyle bir gün buralardan gitme ihtimalim de olsa, burada her zaman bir evim olsun istiyorum. Bu küçük yerde yaşamaya çok alıştım. Büyük şehirlerdeki dev binalar iki gün ilginç geliyor, üçüncü gün üstüme üstüme yıkılıyor gibi hissediyorum. Biz herşeyi neredeyse göz hizamızdan görmeye alışmışız...
Kızlarım çok güzel zaman geçirdiler. Hatta Zeynep nirvanaya ulaştı, meditasyon yaparak :-))



Her köşesi başka güzel olan yurdumun, her güzel köşesinde yaşayan herkese sağlık ve huzur dolu bir hafta diliyorum.

22 yorum:

laleninbahcesi dedi ki...

Zuz Ayvalk'a yerleşmeden önce tüm hayalimiz bir gün Bodrum'lu olmaktı. Üç kuzenim var orada oturan.Ama Şekerbakta çalışan Kuşadası'na tayin olmuş.İki yıl önce ev almışlardı daha.Belki çocuklarınız bile aynı sınıflardadır diye düşünmüşümdür hep:))
Bundan bir kaç yıl önce Eylül ayını Turgut Reis'de geçirmiş. Bodrum'a doyamamıştık.

İnşallah gönlünce olsun dileğin.

annemahsustan dedi ki...

Bodrum; yaz ve tatil dışında bana birşey uyandırmasa da sana hissettirdikleri süpermiş.

Zeynep'e de bayıldım, çok hoş çıkmış: )

Leylak Dalı dedi ki...

Antalyayla ilgili hissettiklerimin aynısı:))
Şanslıyız galiba:)

Syhn dedi ki...

burda da fırtına koptu kopacak.
bodrumda başka bir şey var sanırım bi hafta kalanlar bile mest olup gelirler ve ilerde orada yaşamanın hayalini kurarlar..
sen anlatınca daha bi anlam buldu bu istek ama benhiç görmedim..
belki bir gün...

yaruze... dedi ki...

bende çok severim Bodrum'u.
Ne şanslısın bir bilsen,
ama biliyorsun zaten dimi;)

Ecehan dedi ki...

&Lale Abla,
Bun andan sonraki gelişinde sana sarılmak isterim Bodrum'da.

Ecehan dedi ki...

&Ayşegül,
Denemeni isterdim, kapım açık biliyorsundur.

Ecehan dedi ki...

&Syhn,
En kısa zamanda denemeni tavsiye ederim. Ama o vıcık vıcık zamanda değil, baharda...

Ecehan dedi ki...

&Yaruze,
Evet hem de o kadar farkındayım ki! Huzur içinde ölmekten ziyade huzur içinde yaşamak, balıkçının dediği gib; bu olsa gerek.

Ecehan dedi ki...

&Öğretmenim,
;-) Evet. Galiba ;-) Ama biz sizden daha şanslıyız, yaz-kış nefes alabiliyoruz.(Geri kalan tüm ailem neredeyse Antalya'da sayılır da ondan biliyorum;-)

Elifinelizi dedi ki...

işte o son poz varyyaaaa beni benden alan .
çok şanslısınız çokkk
akıp gitmek istedim buralardann oralaraaaa

okuyan dedi ki...

Bodrum'da yaşadığını bilmiyordum ve bunu öğrendiğime çok sevindim:) Boşuna güzel bir enerji almamışım senden ve güzel kızlarından demek ki:) Bu arada sen diye hitap etmemden umarım rahatsız olmuyorsundur.
Biz aylardır şehir değiştirme hazırlığı içindeyiz ve nasipse gelmeyi düşündüğümüz yer tam da bahsettiğin yer:))))
Sevgiyle kal.

Arzu Sarıyer dedi ki...

Ben de ne şanslı sevgili Ecem diyordum.Bodrum yaz ayları dışında evet diyenlerdenim.Yazın çok dolu ve gürültülü.Umarım herşey istediğin gibi gerçekleşir,sevgiler ve selamlar...

Ecehan dedi ki...

&Elifcim,
Senin yaşadığın yer de harika bir yer. Ama; burası küçük ve kolay geliyor bana. Mutlaka akmalısın birgün.

Ecehan dedi ki...

&Okuyanım,
Bana sen demenden asla rahatsız olmam.
Sormak istediğin, merak ettiğin şeyler olursa bu hazırlık evresinde, elimden geldiğince yardımcı olmak isterim.

Ecehan dedi ki...

&Arzu Öğretmenim,
Evet şanslıyım ama iki kere. Biri yaşadığım yer için ikincisi bunun farkında olduğum için galiba.
Umarım, hepimiz gönlümüzdekileri olduğu gibi yaşarız, sağolun.

hasret senfonileri dedi ki...

Seninle birlikte yaşanabilecek yerlerin, o sonsuz görebilme/hissedebilme/yansıtabilme gücünle güzel olacağını biliyorum ben eceleriminecesi..
Bir saf ve zararsız deliliktir benimki.. satırlarının ortasında hayâl kurmak!!! Bodrum'da alt/üst kat bir ev aldığımı ve orada maaile seninle/sizlerle birlikte yaşadığımı hayâl etmek..

O ne güzel bir üçlemedir.. o ne güzel bir resimdir.. Öpülesi!

Ecehan dedi ki...

&Kocayüreklim,
O satır arasına kurduğun hayal,...Sana daha önce bundan bahsettim mi bilmiyorum ama ben bunu çoook zaman düşündüm en çok da sesini iyi duymadığımda. Burda olsan herşey daha yolunda olacak geldi bana hep. Bir de burdayken ilaçlarını bile kullanmadığı hatırladığımda.
Dörtlemeyi teklif ediyorum o resmi.
sevgilerimle

Kübra'nın GÜNLÜĞÜ dedi ki...

bodruma bende gelmiştim gerçekten çok temiz pırıl pırıl:)
bol bol tadını çıkarın. biz buralarda özlüyoruz temiz havayı:)
iyi genler.

bir kase lezzet dedi ki...

canım ben geldim
çok hoş paylaşım
bodrumu sevmeyen varmı
:))
muhabbetle
üyen oldum
ben size çok geldim daha önce üyeliğim kabul olmamış
bir arkadaşımdada oldu.

Ecehan dedi ki...

&Kübra'nın Günlüğü,
Hakikaten tertemiz havası olan Bodrum'u sevmenize sevindim. Nefes almanın tadı, çıkarılabileceği her yerde çıkarılmalı, sevgilerle kalın ;-)

Ecehan dedi ki...

&Bir kase lezzet,
Ortak paydalarda birleşince paylaşımlar da hoş oluyor sanırım. Her zaman beklerim ve hoşgeldiniz o zaman yeniden.