17 Ekim 2012 Çarşamba

Punch İşi Masa Örtüm

Yazın annemin makinede benzer bir nakış yapmaya çalıştığını görüp, """aaaaa bunun basit bir aleti var anne, makinede uğraşmana hiç gerek yok" demiştim.
Gözünü sevip sevmeyeceğimi hala kestiremediğim internet sayesinde o aletin resmini iyice inceleyip ve çok şükür ki buralarda bulabilip başladım araştırmaya.
Genellikle çok kalın yada kalın iplerle yapılmış bir sürü punch nakışı örnekleri vardı.
Ama benim ki hem pırıltılı, hem zarif hem de baktıkça içimi açan türden olmalıydı.
İsmek kataloglarından bulduğum desenleri birleştirip bir şekiller çiziverdim ve deneme yanılma yoluyla başladım işe.
Bu bir masa örtüsü olacaktı, krem rengi ipek şantuk kumaş aldım.
Deseni dört köşesine çizdim ve başladım batmaya çıkmaya.
İki köşe bitti, üçüncüye yeni başladım.
Bakın bakalım, hemen söyleyeyim resimleri büyütmek için üstlerine tıklamanız yeterli.





Punch işi için temel bilgiler şöyle,

Desen kumaşın arka tarafına çizilir.
Deseni içine alacak şekilde kasnağa geçirilir.
Punch aletine ip kutunun üzerinde anlatıldığı şekilde geçirilir.
Nakışın ön yüzündeki ip boyutunu ayarlamak için aletin üzerindeki iğne boyu ayarlayıcı kısım isteğe göre ayarlanır. İğne boyunun kısa olması ince iplikle, orta olması orta kalınlıkta iple, uzun olması kalın iple çalışmak için idealdir.
EN PÜF NOKTASI, alet kasnağa 90 derece dik olarak batıp çıkmalı ve ip serbest olmalıdır. Aksi halde yaptıklarınızın sökülmesi olasıdır.

Ters yüzünden de birkaç fotoğraf eklemek isterim,



Ben, önce bir kısmın kenar çizgilerini takip ederek başlıyorum.
Ne kadar çok batma çıkma yaparsanız o kadar sık ve bence daha güzel bir iş çıkarabiliyorsunuz. Hem o zaman nakışın sökülme ihtimali de kalmıyor haliyle.


Bu desenleri köşelere çizdim. Ortası için de çizmeyi düşündüğüm desenler var. Bakalım ne çıkacak ortaya.
Bir an önce hafta sonunun gelmesini bekliyorum.





20 yorum:

annemahsustan dedi ki...

Ecehannnn sen ne yaptın böyle, çookk güzel gözüküyor ve bir o kadar da zor!!!

Ben hayatta yapamam böyle birşey sanırım: (((

Ellerine sağlık, bitmiş halini merakla beklemekteyim...

Ecehan dedi ki...

Ayşegülcüm,
Çok çok çok kolay, hiçbir nakışın olamayacağı kadar. Yapamamak gibi bir şansın yok eminol. Hem şef'e de gerek yok alet 15 lira ;-)

Nedret dedi ki...

Çok güzel olmuşlar. Kolay olduğunu bir arkadaşım daha söylemişti de denemek kısmet olmadı henüz:) Ama seninkini görünce iştahım kabardı yine:)))

Ecehan dedi ki...

Nedret Hanımcım,
Sizin maharetlerinizin yanında lafı bile olmaz diyesim geldi ;-) Harika şeyler yapacağınızdan ve bizlere esin kaynağı olacağınızdan emin olarak, bekliyorum.

Noblesse dedi ki...

gayet güzel olmuş, ellerine sağlık.

Ecehan dedi ki...

Teşekkür ederim Noblesse, sizler gibi hamarat insanlardan bu yorumu almak beni mutlu ediyor.

bahar006 dedi ki...

Off, harika görünüyor, ellerine sağlık canım:)

Ecehan dedi ki...

Baharcım çok teşekkür ederim valla beğenmenize çook seviniyor, ınınınınnnn şeklinde gaza geliyorum devamı için ;-)

mormenekselerr dedi ki...

harika olmuş parlak olması ayrıca çok hoş olmuş şık mı şık yani bittim ben buna

iğne oyalarım ve hobilerim dedi ki...

ellerinize sağlık cok güzel olmuş banada beklerim canım sevgiler takibe alcam sizi

Ecehan dedi ki...

Mormenekşelerim, yani benim her daim size bittiğim gibi ha? ;-) Sevgiler

Ecehan dedi ki...

İğne oyalarım ve hobilerim,
Hemen geliyorum ve teşekkürlerimle...

Şepşeker dedi ki...

Maşallah sana ! harika yapmışsın !

Masa örtülerine bayılırım bu mükemmel olmuş !

Blogunu izlemeye alıyorum hemen.

Ecehan dedi ki...

Şepşeker,
Bu şepşeker yorumun için teşekkür ederim sana. Gel, her zaman gel.

Şepşeker dedi ki...

Artık hergün sendeyim ;)

Ecehan dedi ki...

Yoklama alırım bakkk ;-)

Şepşeker dedi ki...

:-) Tamam ben razıyım ;)

Ecehan dedi ki...

;-) Hakkaten çok şekersiniz, selamlar ve tekrar teşekkürler şekercim.

Derya Kuzusu dedi ki...

Ececim, bu punch nakışı bir ara çok ilgimi çekiyordu ta ki deneyip beceremeyince bıraktım. Çok güzel olmuş ben tabiki CK'yı çok merak ediyorum kolay gelsin ;)

Derya Kuzusu dedi ki...

Ececim, bu punch nakışı bir ara çok ilgimi çekiyordu ta ki deneyip beceremeyince bıraktım. Çok güzel olmuş ben tabiki CK'yı çok merak ediyorum kolay gelsin ;)