30 Ekim 2012 Salı

Küpe çiçeği yapımı

Bazı çiçeklere anlamlar yüklerim ben.
Papatya, umutlarımdır mesela.
Gül, maneviyatım.
Düşündüm de küpe çiçeğini ne kadar sevdiğimi, "benim ondan niye yok" dedim.
Malum önemli bir şeydir küpe çiçeği. Herkesin kulağına küpe olması gereken olmazsa olmazlar vardır, baktıkça o değerler hatırlanmalıdır, hatırlandıkça çiçekler coşturmalıdır gönüllerde, bundan sebep evin bir köşesinde bir küpe olmalıdır.
Malum canlısı için mevsim uygun değil.
Dedim ve evde olan iplerle acaba bir küpe çiçeğim olur mu dedim.
Bu çiçek çıktı ortaya,



Yapmak isteyen olursa resimler yol gösterecektir herhalde,


Küçük pembe kısmı elimde verevine kıvırdım ve yine verevine kıvırdığım büyük parçanın içine diktim. İp en alta geldiğinde, esas kısmın sap olan ince yuvarlağının içinden geçirerek tam ortasına monte olmasını sağladım.
Dış kısım renginden küçük tohumlar yapıp ucuna da zincir çekerek ipi biraz fazla kesip, ucuna iğne geçirip, aynı mantıkla diktim.





Sapın en uç kısmına minnacık bir halka yaptım belki bir deriye geçirip kolye yaparım diye ;-)
Gittim ben.

6 yorum:

dicle ipek dedi ki...

Çok güzel olmuş
Kulağa küpede olabilir sanki

Ecehan dedi ki...

Sevgili Dicle,
Aklıma da geldi ama henüz tek. ;-)

Noblesse dedi ki...

örtülerin kenarında ne hoş durur, çok güzel olmuş, ellerine sağlık.

laleninbahcesi dedi ki...

küpe olarak satılanları görmüştüm, bunlar çok yapılıp bir araya toplanınca çok güzel gerdanlık tipi kolye olur. Hatta Gamse Ayvalık'dan böyle bir şey almıştı. Du bi ara resimlerini koyayım...

ATALET dedi ki...

nefis olmuş ececiğim hem deen güzelrenkte.. bir atkının ucunda hayalledin bunları nasıl hoşolur.. =)

atalet..

Ecehan dedi ki...

Ataletcim,
Aslında ilk fikrim bu idi. Sonra ;-) kaç tane yapabilirim ki ben bundan endişesi doğdu, sıl iğne biraz zor sanki, sabrımın oranında bişeyler olacak bakalım ;-)
Sağolasın.