16 Nisan 2010 Cuma

Kiracı olmak

Ne zor şeymiş şu kiracılık ya Hu!
Haldır haldır ev arıyorum. Dolu boş ev var. Lakin çok az bulunmakla birlikte 90-120 m2 arası evlerin hepsi eski ev, birçoğu vallahi gecekondu desem ne dediğimi anlarsınız. Yenilerin hepsi de en çok 60 m2, yazlıkçı mantığıyla yapılmış.
Ama kiralar 1.000-2.000 arasında.
Bu fiyata manzara, şu, bu hiçbir lüks dahil değil.
Sadece iki çocuklu 4 kişilik bir ailenin yaşaması için asgarinin altında diyebileceğiniz şartlardaki evlerin fiyatı bu.
Bir yandan 2 yıldır belimizi kıran krizler,
Bir yandan malûm maaşlar.
Bir yandan 10 yıldır kirada oturduğum evin rutubetinin çocuklarımı hasta edecek boyuta gelmesi.
Bir yandan ev sahiplerinin insafsızca savurdukları istekleri.
Bir yandan çocuklarımın okulu ve işlerimiz dolayısıyla merkeze yakın olmak gerekliliği.
Bir yandan en zor durumda bile kirayı ödeyebilir olupta ev sahibine mahcup olmama endişesi.
Bir yandan nerdeyse ayaklarını kucağına alıp geziyorken hiç mutlu edemediğin alt katındakin, üst katındakin derken.
Üstüne üslük söylemesi ayıp evde iki mühendis diploması varken.
Kafayı tırlatmamak üzere çok yoğun bir uğraş vermekteyim blog.
Annemler, kardeşlerim, arkadaşlarım, akrabalarım başka şehirlerde yaşadıkları 140 m2'den az olmayan evlerine "minnacık" derken hem de.
Çok zor şeymiş bu kiracılık...
Birkaç gün önce, 85 m2 evi için(ona da balkonu ve merdiven boşluğunu dahil ederek 85 m2 diye iddia ediyor) kirayı 1.750 TL'cık olarak belirleyen bir ev sahibi(zerre akıl sahibi olmayıp, yatacak yeri de olmayan bence o ayrı da) ile aramda geçen konuşma;
-Bu kira, bu ev için çok fazla değil mi?
-E burası Bodrum.
-Evet Bodrum'da, ben tatile gelmedim ve sezonluk tutmuyorum evi. 12 ay boyunca düzenli olarak geliriniz olacak sizin de.
-E mutfaktan deniz görünüyor manzaralı bu ev tabi.(Zannedersin denize nâzır, dama çıkarsan he görüyo bi parça su)
-Duvarlar kireç badana, mutfak eski ahşap dolaplı hani bakımlı da görünmüyor ya; bakın şimdi, bu ev için size 1.750 TL kirayı hiç zorlanmadan ödeyecek birinin aylık gelirinin ne kadar olması gerek?
-Nasıl yani, ne alakası var bayan?
-Şöyle alakası var("dana" demek isterdim kendisine ama) aylık bütçesi en az 7.000-8.000 TL olmalı ki, kiracınız size sektirmeden kirasını ödesin. Memlekette bu geliri düzenli olarak sağlayan mesela doktorsa diyelim, o da zaten kendi evini alır kiraya gelip oturmaz. Ya da ne bileyim 200 milyar kredi çekip 2.000 TL'da kredi taksiti öder evinde oturur kira derdi çekmez. Haksız mıyım?
-Ben Allah değilim bayan. Hak dağıtmaya da gelmedim dünyaya. Anlattıklarından ne mi anladım?
-?
-Bana senin gibi hesap kitap yapamayan biri lazım.
-E iyi de, o da hesapsız ve kitapsız olursa sizin gibi, sizin kiralar 3 ay ödenir sonra da siz de mağdur ev sahipleri(!) arasına katılmaz mısınız?
-Beni çok yordunuz siz başka ev bakın zaten.
-Ya ne zannettiydiniz zaten? Evinizi ben zaten tutmam da bir dahaki kiracı adayınıza belki insaf edersiniz diye anlattım ben bunları.
-Alemin hakkını aramak sana mı düştü?
-Nasıl yani ya?
..derken devreye sinirle eşim girdi tabi. Eve dönene kadar bir yandan bana, bir yandan adama kızdı durdu.
Sonuç: Yorgunum.

8 yorum:

EBRULİ dedi ki...

Ev sahibi olmak da çok zor.Denk düşme meselesi biraz da :)

Parisruhluburjuva.blogcu.com dedi ki...

yazıyla alakasız olacak ama blogcudaki eski blogunuzdan linkle geldimde müzik seçiminiz gerçekten hoşuma gitti
adlarını aldım teşekkür ediyorum parçalar için :)

üryan dedi ki...

sana mı kaldı milletin hakkını aramak.. Sus bakayım.. hem zaten kadın kısmısı Bodrumda bile olsa öyle çok konulşmaz.. Çekil bakiim aradan , onu sen bilmezsin bence senin beyin bilir..

offf..
Sonuç:
Yorucu..

Newbahar dedi ki...

Gitmeyelim diye dua ettiğim şehirler vardır..Turistik yerler ve İstanbul.
Şehrin karmaşasından çok bütçeye göre ev bulamamaktandır korkum..

Kolay gelsin.

hasretsenfonileri, dedi ki...

8 ay önce şahane manzaralı ama eski oluşundan dolayı bitmeyen sorunlarıyla boğuştuğum evimi satıp kiralık bir eve taşınalı rahatım yerinde.. şöyle ki, her ay başı verdiğim neredeyse emekli maaşımın tamamı kadar kirayı hesabına yatırırken söylediğim sözleri hariç tutmak gerek..
Onun haricinde kiracının bin evi var mantığını canlı tutup kendimi kandırmakla meşgulüm.. Ve hiç durmadan her seferinde tercihlerimin bir maddesinden feragat edip başımı sokabilecek bir ev arıyorum..
Yani allah yardımcın olsun.. ne zordur hele de yazlık yerde kışlık ev bulmak!!

orhankaradogan dedi ki...

Evet ilginç ve bir o kadar da ibretlik bir Türkiye manzarası.
Az çekmedik şu kiracılık derdinden.
Allah yardımcınız olsun, inşallah gönlünüze göre bulursunuz, memlekette iyi insanlar da yok değil, Rabbim iyileri size denk getirsin.
Yalnız biraz aceleci olmamak gerek, eşe dosta duyurmak, birkaç kanaldan takip etmek gerek.
Blog dostlarının da orada yakını tanıdığı olan arkadaşımız varsa, eminim ilgisiz kalmazlar, sizin gibi değerli bir can dosta.
Aile fertleri olarak böyle zamanda en üst düzeyde moral, destek ve dayanışma içinde olmalısınız, yorgunluk hissetseniz bile belli etmeden.
Bulduğunuzda merakımızı giderecek sevindirici haberinizi de en büyük dualarla bekliyeceğiz.

haykırış dedi ki...

Sayın Ecehan,
Allah kolaylıklar versin zor iş bilirim kiracılığın nemenem bir şey olduğunu.
Gecenin saat 23 ü hatta geçiyorduda kapı çalındı hayırdır dedik ve kapıyı kim o diyerek açtığımda Almanyadan gelen ev sahibim.
Sanki sülalece gelmişler..
Sinirimden sadece bakıyorum tek tek suratlara.
Evi tutmamama yardımcı olan meslektaşım ablamlar bugün geldiler memlekete gitmeden evi görmek istediler bende getirdim demesin mi..
Offf çıldırmıştım bu saatte hemde diyerek üzerlerine yürüdüm yakalayamadım beşinci kattan zibil gibi paldır küldür inerlerken adamı yakaladım enseden vurmamla 15 basamak merdivenden yuvarlanması bir olmuştu 3 yıl süren mahkeme sonucundada beraat etmiştim.
Çekilmez bu eşkiyalar. Almanyada tuvalet temizler Türkiyeye gelir ahkam keser böyledir bu deyyuşlar asla yüz vermeye gelmiyor lanetlere.
Sabır ve kolaylıklar diliyorum size.
Sevgi ve saygılar.

Ecehan dedi ki...

Hepinize teşekkür ederim dostlarım.
Bulur bulmaz ilk iş size haber vereceğim.
Lakin, bugün de boş çıktı.
Müzik için teşekkürler Tufan'a(gaziler) lütfen, kendisi yazıma göre müzik yolluyor kanala.
Yorgunluktan ölüyorum desem?