13 Aralık 2011 Salı

Somon Izgara, Cezerye e daha n'olsun?

Ben bilim adamlarının yalancısıyım;
Onlara göre;
Akıl ve ruh sağlığının merkezi olan beyin, en ufak değişim ve eksiklikten anında etkileniyor. 
Besin ve mineral değeri düşük, aşırı mayalanmış hamurdan yapılan ekmek, sinir sistemini bozuyor. 
Buna karşın balık gibi fosforlu gıdalar beyni ışıldatıyor.
Omega-3 yağ asitleri ise, özellikle beyin, retina ve kalpte yüksek oranlarda bulunuyor. 
Beynin birçok fonksiyonunda önem taşıyor.
Devir beyin devri.
Kokuşmuşluktan, akılsızlıktan, ileriyi görememekten geliyor ne başımıza geliyorsa, haksız mıyım?
Neyse,
Eeee bu durumda Ecehan sorumlu anne kimliğiyle ve hane halkına faydası dokunur niyetiyle, somon yapmaya karar verir.
Elif kızı ikna etmek zordur çünkü kendisi levrek ve deniz çipurasının üstüne balık tanımaz. Hatta annesinin en favorilerinden dil balığını bile dilinin tersiyle masa örtüsü üzerine itmişliği bile vardır. Ama evin sahibesidir ve genel olarak anlayışlı kıvamdadır, zar zor da olsa ikna edilme ihtimali yüksektir.
Zeynep kız, değişik tadlara ablasından daha çok açıktır. Ve fakat yiyeceği şeyler hakkında ön bilgiye sahip olmak istemek gibi bir alışkanlık edinmiştir. Bu durum zaman zaman hoşumuza gitse de bize "gıık" getirdiği zamanlar da azımsanmayacak kadar çoktur. Ama evin minnak prensesidir ve gözyaşları gözünün birkaç milimetre ötesinde garajda depolanan dolmuşlar kıvamında hazır beklediği için pek üstüne gidilmez. 
Ecehan, kafaya takmıştır, ille de deneyecek ve sevdirecektir bu somon omegasını;-)
Ve,
Norveç'ten geldiğine paketi görerek ikna olduğu somonlardan 4 dilim kestirir,
Hayatının bir nümerolu kurtarıcısı haline gelen Tefal ızgarayı fişe takar,
Somonların üzerine limon,az karabiber, az kekik sürer, iyicene ısınmış ızgaraya atar,
Çok çok çok taze olduğuna inandığı karışık sebzeleri de zeytinyağlı vok tavaya.
Somonlar için püf nokta odur ki, ızgaraya atıldığı ilk anda mühürlenmeleri lazımdır. Yani en en en yüksek ısıda, içindeki lezzetli suyun balık içinde hapsolmasını sağlamaktır mühürlemek.
Mühürlenen somonların üzerine tepsi kapatılır, kapatılır ki eccük buhar metoduyla içinde de pişmeyen yer kalmasındır.
Son 5 dakika için tepsinin kapaklık vazifesi biter ve son sürat nar gibi olmaları beklenir;
Ve servis başlar...


Hane halkı afiyetle mideye indirirken, Elif kızın nazlanmalarını duyan kalmamıştır maalesef ;-)
Masa kaldırılırken Ecehan tatlı faslı için dün Bir Tutam Kekik'in bloğunda gördüğü cezerye tarifini vatana millete hayırlı olması duasıyla yürürlüğe koyar;
Sonuç vallahi çok başarılı olmasına rağmen, resim cep telefonuyla çekildiği için sonuç şöyledir;
Ve kedinin görevi blog dostları için özenilmiş bir hoşluk olmaktan öte değildir ;-)


Aslında buraya yemek-içmek resmi koymayı sevmiyorum, vallahi düşünmüyor değilim alan var, alamayan var felan diye ama en nihayetinde ben de hergün böyle yiyip içiyor değilim ki be anacım deyip kendime, kaydı yayınlaya'ya basıveriyorum işte. 
Bugünlük bu kadar pırıl pırıllarım. 
Sorumlu bloggerlık görevim bugün burada noktayı koyar...
Selametle kalın.

10 yorum:

laleninbahcesi dedi ki...

Yav Ecehan yazmazsın yazmazsın, diyetisyene gittiğim gün yemek yazısı yazarsın:) somon ızagara nyse yarın öğle yemeğim olsun ama cezerye işini netcez:)

Aynur (Küçük Hala) dedi ki...

ben de yiyecek koyma taraftarı değilim bloğuma ama senin de dediğin gibi hergün yapmıyorum ya diyorum :) galiba kendimi haklı çıkarmak için :)

her ikisi de çok güzel görünüyor...prenseslerin ellerine sağlık

ama balık var ya o balık...onu istemiyorum da yanındaki sebzeleri istiyorum ben :))

esen dedi ki...

Muhteşem görünüyor balık.İştah açıcı olmuş.Ama cezerye yapmak daha da güzel ne marifetli hanımlarsınız.Afiyet olsun

Sessizce dedi ki...

woooww balık harika görünüyor... hem de en sevdiğimden ^^

eda dedi ki...

somon izgara bende yaparim, fakat hiç boyle sunmayi denememistim : icinde sotelenmis taze fasulye ! bir denemem lazim :nefis gorunuyor ! tesekurleer !

okuyan dedi ki...

Balık etinin faydaları saymakla bitmez. Oldukça da leziz. Ancak ben maalesef hiç denecek azlıkta tüketiyorum:) Nedeni ise en kılçıksız balıkta dahi nasıl oluyorsa kıl kadar ince bir kılçık gelip boğazıma batıyor. Fobim oldu resmen:)
Somon ızgara muhteşem görünüyor. Cezeryelere bakarken kedişe gözüm daha çok gitti ve çok sevdim:)
Sevgilerimle.

Derya Kuzusu dedi ki...

Somonu çok severim, aslında kalamar ve karides harici hepsini severim, beslenmeyle beyin ilişkisi hamilelikten bu yana kafamı yorduğum hala da yormaya devam ettiğim bir konu, şunu yemeliyiz, bunu içmeliyize takıntılıyım galiba biraz, benimde yakın zamanda yapmam lazım, valla nefis görünüyor,ellerinize sağlık :)

Ecehan dedi ki...

&Lalem;
Yaw bu diyetisyen işine zarar getirmez bunlar. Balık ızgara, tatlı tamamen havuç...Severim ben seni...
&Aynur,
Balıksız bir hayat? düşünemiyorum ama düşünenlere hürmet ederim. Dene bi, yanılmayacaksın...
&Esen,
Hoş ve sefa ile geldiniz sayfama. İltifatlarınız iştah kabartıcı, sağolun, var da olun! ;-))
&Sessizce,
Ne mutlu ki en sevdiğiniz, pıt diye çıkıvermiş karşınıza, hoşgeldiniz...
&Eda,
Hoşgeldiniz ve mutlaka denemelisiniz...
&Okuyanım,
Şööyle yapsak; balık yerken kılçık düşünmesek? Dene, mutlaka olacak...
&Derya ve Çınarım,
Öyle tanıdık ki söylediklerin ve halâ ve sanırım hep. Aradaki ilişki bence kanıtlanmış durumdadır ve böylesine cömert bir ülkede yaşayan herkes bence bu nimetten "şükürler ederek" faydalanmalıdır.

İyi ki varsınız....hepiniz...
sevgilerimi gönderiyorum tekraren...

Kara Kalem dedi ki...

of of of o nasıl bir tabak öyle. bittim inan. somon somon olalı böyle servis edildiğini düşünmemiştir herhalde. eğer düşünse defalarca ölüp ölüp dirilirdi be Ecem :)))))))) somon tabağına bittim. yaparım ben bunu.

Ecehan dedi ki...

&Karakalemim,
Ölüp ölüp dirilmek ha? ;-)))))))Sen konuştukça batıyorsun yiğidim ;-)))Yap ve ye, bi dahaki kitaba da tarifi koyarsın ha?