7 Aralık 2011 Çarşamba

Siz hala öksürüyor musunuz?

İzle bak şimdi,
Elmaları dilimle ve her bir dilim üzerine karanfilleri sapla, demliğe at.


Sonra ayvaları dilimle, öyle olduğu gibi, çekirdekleriyle özellikle, onu da demliğe at.


Biraz zencefil, biraz tarçın kabuğu, bir tutam papatya, bir tutam ıhlamur, birkaç karabiber de ekle, at demliğe.



Koy suyu,
Çok değil kaynamaya başladıktan sonra 3 dakika sonra ateşi kapa.
Demlensin biraz,
Afiyetle hane halkına içir.
En kısa zamanda bana dua etmeye başlayacaksın zira kendimden biliyorum.
Aktarlarda bu ve benzeri şeylerin hazır poşet halinde satılanları var ama ben hepsini ayrı ayrı alıp kendim karıştırmayı tercih ediyorum. Böylece herbirini alırken, kokular ayrı ayrı olduğu için bayat mı taze mi olduğunu anladığıma inanıyorum ;-)
Allah gerek etmesin ama eğer gerekirse,
Şifa niyetiyle için derim...

13 yorum:

laleninbahcesi dedi ki...

e ben bunu öksürmesem bile içerim Ecehan...Nasıl leziz görünüyor.

zeymuran dedi ki...

çok güzel bır reçete canım,teşekkur ederım ,sevgıler

http://www.arenandfamily.blogspot.com/ dedi ki...

tam bir kış çayı canım çekti doğrusu sevgilerimle..

İkiz Annesi dedi ki...

Hemen her kış yapıyorum bende , sadece öksürürken değil tadı da çok hoş.
Haklısın hazır almaktan daha sağlıklı..

.:Hobibox:. dedi ki...

Sanırım bugün hemen dua edicem sana, yoksa sinyaller iyi değil, grip kapıda gibi, önlemek lazım, teşekkürler canım.

Missbone dedi ki...

değil öksürüğü kesmek, insanın ömrünü uzatır bu ya :D

Gülsen dedi ki...

hemen denemeliyim kızım için :)

Gülsen dedi ki...

feysbook sayfama da taşıdım ki herkes öğrensin :)

https://www.facebook.com/pages/Her-%C5%9Eeyden-Biraz/175542822470978?sk=wall

orhankaradogan dedi ki...

Hastalara şifa, dertlilere deva, borçlulara eda, insanlara vefa, Ecehan'a da bol para nasip eyle Ya Rabbi...

Hayat Cafe Tarifleri dedi ki...

Kesinlikle deneyeceğim.
Sevgler canım
Takibindeyim..

kepazeyim dedi ki...

bal eklemese miydiniz?

Ecehan dedi ki...

&kepazeyim,
Bal eklemedim ki zaten ;-)))

kepazeyim dedi ki...

ben orada ne yapmaya çaıştım tam bilmiyorum da, eklense daha güzel olur demek istemiştim.