12 Mayıs 2010 Çarşamba

Vay vay vay...

"Bazı tanımlamaları anlamakta güçlük çekiyorum.
Kanaat Önderi, Yaşam Koçu, Bilinçolog gibi. Bu tanımları bir yerlerde gördüğüm zaman, özellikle de kendilerine bu ünvanı(!) veren takımı düşündüğümde, aklıma hemen o kişilerin şöyle dediği geliyor;
"...Ben senden daha akıllı ve zekiyim ya(nerden biliyorsa?), bu yüzden sen de mutlaka benim gibi düşünmelisin diye seni etkilemem, seni yolmam lazım şeker..."
"...Bak güselim, sen kendi aklınla ve zekanla, bulunduğun ortamlarda ne yapıp ne edeceğini bilemeyecek kadar eblek olduğun için mutlaka benim kadar mikemmel biri sana koçluk yapmalı.Yoksa var ya, sen bir hiçsin..."
"Bak ciğerim, sen öyle bilinçsiz, öyle kuş beyinlisin ki, benim gibi bir dünya harikasından mutlaka yaşama nasıl bakılacağını öğrenmelisin. Tamam mı gerizekalı?"
Oysa ki;
Yaşadığımız hayatta elbette hepimizin önderi, hepimize zaman zaman bir nev'î koçluk yapmış harika tanıdıkları ve bilinçli olmalarını takdir ettiğimiz yakınları, dostları olmuştur. Bu doğal bir süreçtir, hayat yaşanır ve ondan aldıklarınla onları öyle bir yere -sen- koyarsın. Gerçek önderler, gerçek koçlar, gerçek bilinçler kartviizit bastırmaz öyle kendine."
diye düşünmekteyim. Etraf önderden, koçtan, bilinçten geçilmez oldu be ya...

5 yorum:

hasretsenfonileri, dedi ki...

etraf öküzden geçilmez olduğu için onlar hala revaçtalar sevgili eceleriminecesi..

tufan dedi ki...

Evet sevgili ece bu konuda seninle aynı fikirdeyim,belki bizlerin çoktandır defterini dürüp kaldırdığımız fikir,düşünce ve yaşantılarımız bazıları için meslek olup çıkıvermiş,olsun varsın birilerinin para kazanmaya, birilerininde yolunmaya ihtiyacı her zaman vardır.
Eşek semer meselesini bilirsin gerisi boş,insan kendisini geliştirir isterse,yeterki istesin.

Selamlar.

Newbahar dedi ki...

sadece yaşam koçunu duydum. Birileri farklılaşma çabası içinde habire gemi yüzdürüyorlar. Binen pişman, binmeyen bin pişman..
Böylesi ilginç sıfatlarla bir basamak fazlamı çıkılıyor merdiven anlamadım.
Lisedeyken koçum benim dememeye dikkat ederdi erkek arkadaşlar. Kaliteli o.u çocuğu demekmiş güya!!

bilge dedi ki...

Nasıl sevindim bilemezsiniz benim düşüncelerimi yansıtmışsınız sevgili ece kutluyorum aynı fikirdeyim..sevgilerimle..

laleninbahcesi dedi ki...

valla süpersin Ece aynen ... ama bak biliçologu duymamıştım:))9
Ben de kızlarımın yaşam koçuyum... sabah ben gözümü açamadan onlar Anne olmuş mu diye kıyafetlerini gösterirler ben de gözümün altından bir bakar harikaaa derim. Ve yürürken başınızda bir taç olduğunu düşünün derim. Nasıl taktik ama... işte al sana motivasyon.

BU ARADA MÜZİK HARİKA... BİLGİLENDİR BENİ...