9 Mayıs 2012 Çarşamba

Zor/unlu Eğitim

Milli Eğitim Bakanlığı (MEB), okula başlama yaşını 60 aya çeken 4+4+4 kesintili zorunlu eğitim yasasıyla ilgili, 60-66 ay arası çocukların okula başlamasını velinin isteğine bırakan, 66-72 ay arasını da zorunlu hale getiren bir düzenleme yapıyor" diyerek duyurduğu okula başlama yaşını Milli Eğitim Bakanlığı resmen açıkladı.

Yani bu uygulama ile birlikte velisinin isteğiyle okula kaydettirilen 5 yaşındaki bir çocukla, zorunlu kayıt kapsamında 5,5 yaşından 7 yaşına kadar çocuklar aynı sınıfta eğitim alacak.

Daha süt kokulu yavrucukların ana koyunlarından 5 yaşından alınmaya çalışılmasına tepkiliyim.
Bu çocukların yarın birgün sisteme, ana-babalarına hesap soracaklarına inanıyorum.
"Neden çocukluğumu çaldınız benden?" sorusuna cevap bulamayacak bir sürü ebeveyn için hakikaten endişeliyim.


Eğitim, tamam şart.
Ama bir sene öncesinde bebek diye adlandırdığımız 5 yaşındaki yavrucuklara A-B-C'yi öğretmek
Ama mesela ben, 5,5 yaşında okula başlayan bir öğrenciydim. Bakmışlar okuma yazmayı biliyorum kaydedivermişler, bakacak kimse de bulamıyormuş zaten annem-babam.

Ne oldu biliyor musunuz?
Ben hep koştum.
Yaşıtlarım yürürken, ben hep koştum.
Yıllardır böyle tarif ederim bunu.
Gayette başarılı oldum okul yıllarımda ama YORULDUM erkenden.
Her sınava 2 sene önce girdim yaşıtlarımdan.
Halbuki büyüme çağında bir günün, bir ayın, bir yılın öyle büyük önemi vardı ki. Anne olunca gözlerimle gördüm, yaşadım.
Kırk yaşına gelmiş ben, "geçen yıl niye şunu şöyle yaptım ki sanki!" diye kendimi hâlâ eleştirirken, bu haberi okuduğumda film başa sardı, kendi yaşadıklarım, karşılaştıklarım, kaçtıklarım, çoğu zaman da uğradığım haksızlıklar sarstı beni hatırladıkça.
Olmamalıydı.
5 yaşındaki bir çocukla 7 yaşındaki bir çocuğun aynı sınıfa alınmasının adı eğitim de konmamalıydı, öğretim de.
Hakkaniyetin neresine sığar bu, hadi geçtik diğer faktörleri?
Yok.
Olmadı.
Hiç içime sinmedi. Birçok şey gibi.
Geçmiş olsun.

4 yorum:

A.ÖzeR dedi ki...

İstediği gibi at koşturan bir hükümet varken, serzenişlerimiz ve çabalarımız boşuna. Üstelik tüm sülalemin %70 i öğretmenken, ve tasvip eden bir kişi bile yokken üzülmemek elde değil. Belki de hergün bu konu ve konuşmaların içinde buluyorum kendimi. Ama eleştirmekten başka elimizden birşey gelmeyecek olması üzüntü kaynağı oldu..

Ecehan dedi ki...

Anılcım,
Bütün aileler duysa, bilse ve 7 yaştan önce göndermese diye dua ediyorum...
Bu duyuruları mutlaka yapmalıyız bence.

Nilhan - Küçük Mucizem dedi ki...

Hakikaten ayaklansak bile değişeceğine dair en ufak bir umudum bile yok ki benim.Oysa biz annelerin yapmayacağı şey yoktur evladı için.

Yıldız dedi ki...

Biz de işyerinde öğlen bu konuyu konuştuk ...
Ya bu çocuklar çok küçük nasıl olacak anlamıyorum daha yazı yazmak için bile elleri yeteri kadar gelişmiş değil ...