8 Mayıs 2012 Salı

Kaligrafi sergim

Kaligrafi çalışmalarım Bilim Sanat Sergisi kapsamında Bodrum'da sergilendi.
Hocam Veli Kaplan'a sonsuz teşekkürler ediyorum, çünkü hayatımda her zaman hatırlayacağım çok güzel bir anı olarak kalacak bende.



Orta kısımdaki kahvemsi renk, gerçek kahveden elde edilen bir renk, sulu boya gibi boyadım.



Aşk'a pırıltının çok yakıştığını düşünmüşümdür hep ;-)



Alt kısım kesme savarovski şeffaf boncukla süslendi, deniz ve dalga efekti verildi.


Yukardaki süslemenin şiiri de var aslında, Ecece işte;

Ömrü üç gün olan bir kelebek misalin belki de nihayetinde.
Bazen sırtına çiçek koyar,  yaprak ararsın “bir” olmak için,
Bazen de yapraktır da sırtındaki, bir çiçek arasın.
Sadece;
Üç gün diye uçmaktan vazgeçmemeyi öğrendiğinde
Aşk’ı içinde bulur, sonsuzluğa konar, can köşkünü kurarsın.
Vazgeçme!



Kaligrafi ve quiling biraraya gelse dedim; ortaya yukardaki iki çalışma çıktı. Çerçeve sandık cinsi yapıldı...


Hep söylerim ya hani; üretmek müthiş güzel.
Biliyorum ki, dünyanın en güzel kaligrafi eseri olmayabilirler ama benimler. Ben emek verdim ve çok kıymetliler.
Syhn sormuş, tekrar söyleyeyim. Bu kurs kızımın devam ettiği okulun veliler için açtığı hafta sonu kursuydu. 
Kaligrafi, ebru ve vitray vardı, ben bu yıl seçimimi kaligrafiden yana kullandım.
Tavsiye eder misin demiş; cevap veriyorum: şiddetle. Hele de fonda bir de ney sesi olduğunda aşkın kanatlarını takınmış uçuyorsun gibi oluyorsun; yani ben öyle oluyorum. Ancak ne var ki, başarı için her işte olduğu gibi disiplin ve çok yazmak geliyor. Bi ton kâğıt harcadım desem ;-) bir nebze anlatmış olurum herhalde.
Kesinlikle devam edeceğim, kendime ait tasarımlar geliştireceğim ve bu beni mutlu edecek biliyorum.
Daha önce hiçbir yerde görmediğim süslemeler ve zeminler kafamda cirit atıyor. Hergün eve gidip, bir an önce masamın başına geçmek istiyorum.
Neyse, bu benim hayatımın ilk sergisiydi ve başta da dediğim gibi güzel bir anı oldu.




22 yorum:

Funda TC dedi ki...

harika olmuş ellerine sağlık :)
Çok severim ben de kaligrafiyi hatta geçende anahtarlığa yazdırmıştım evdekilerin isimlerini de :)

Ecehan dedi ki...

Teşekkürler Fundacım.

jale dedi ki...

Ne kadar güzel şeyler bunlar.Eline,emeğine sağlık.Üretmek güzel değil mi.Hayata bakışını değiştiriyor insanın.İnşallah devamı da gelir .sevgiler...

Ecehan dedi ki...

Jalecim,
Çok teşekkür ederim. Ve gerçekten, üretmenin hazzı başka hiçbir şeyde yok.

annemahsustan dedi ki...

Tek kelime ile çok güzeller... Bayıldım walla hepsine...

El emeğini dışardan izlemek çok keyifli bilirim... Ellerine sağlık, daha nice güzelliklere ismini yazarsın inş.

Ecehan dedi ki...

Ayşegülcüğüm,
Çok teşekkürler.

bilge ve annesi dedi ki...

tebrik ediyorum nefis olmuşlar, ellerine yüreğine sağlık, üretmek güzeldir hem de çok güzel

Ecehan dedi ki...

Bilge ve annesi,
Çok teşekkür ederim.
Sizin de yüreğiniz dert görmesin inşallah.

bilge ve annesi dedi ki...

ecehan kordon örülmesini sormuştun ya bir ara burda ikismakinam38-bekdikli.blogspot.com/2012/04/iki-sisle-ve-birde-tigla-kordon-orme.html
fotoğraflı anlatıyor. Benim ördüğüm tığyla yapılan bak bakalım çok kolay oluyor. yalnız ben mumlu iple yaptığım için 3 ilmekle yaptım.

Ecehan dedi ki...

Bilge ve annesi,
O siteyi görmüştüm ama pek anlamamıştım, tekrar bakarım, çok sağol.

okuyan dedi ki...

Hala taşınamadık yoksa orada olup sergiye gelmeyi çok isterdim.
Senin adına inan çok mutlu oldum. Gönülden kutluyorum.
Sevgiyle kal, daima...

Ecehan dedi ki...

Okuyanım,
Taşınınca haber verirsin di mi? Bekliyorum. Ve sağol.

orhankaradogan dedi ki...

Alınterine el emeğine ve de göz nuruna aşırı saygı duyarım. Yürekten kutluyorum.

bahar006 dedi ki...

Canım, tebrik ederim, hayran kaldım, hepsi birbirinden güzel olmuş:)

Ecehan dedi ki...

Bahar,
Orhan Hocam,
Çok teşekkür ederim.

Aynur (Küçük Hala) dedi ki...

emek verilen herşey harika bence
ellerine sağlık...

Derya Kuzusu dedi ki...

Ellerine sağlık Ececim, keşke bende gezebilseydim ama buradan gçrdüğüm kadarıyla bile muhteşemler, tebrik ederim :)

Noblesse dedi ki...

gurur verici bir olay, tebrikler...

okuyan dedi ki...

Hayırlısıyla bir taşınabilsek zevkle haber vereceğim:)

Şantiyenin Gülü (Tender Lady in the construction site) dedi ki...

çok güzel tebrikler :)

Ecehan dedi ki...

Aynur,
Derya,
Noblesse,
Şantiyenin gülü,
Newbahar...

Hepinize çok teşekkür ederim.

Ayrıca; o divit kesik uçlar artık neredeyse satılmıyor biliyor musun :-((
Kediciklere hayırlı olsun.

MAVİANNE dedi ki...

çok beğendim tebrik ediyorum