9 Mart 2012 Cuma

Gelsin Mozayıklar...

Bu kez Gülsen'in yayınladığı bir çalışmadan esinlendim.

Ahşap boyama malzemesi satan bir yerden takı koymak için bir bölmeli kutu aldım ve üzerini mozayık deseni çizdim.

Kullandığım malzemelerin çoğu Cadence marka.

Mozayıkların kenar konturlarını yapmak için sitelerde değişik malzemeler önerildiğinden ve o malzemeler burada bulunmadaığından "saldım çayıra mevlam kayıra" diyerekten bu iş için antik altın rengi boyutlu boncuk boya kullandım. Yani şunu;


Mozayık deseni haricinde kalan yerleri akrilik mocca ile boyadım (hoş boyadım boyamasına da ben onun üstüne ne bulursam ordan burdan da ilave ettim ;-)  )



;-))
Sıra geldi mozayıkların içini boyamaya. Zeynep kızımın rehberliğinde (ki bu işi o benden önce bir çerçeve süsleyerek yapmıştı) sulu boya ile her bir küçük kareyi ayrı renge boyadım. Çorba yaptım renkleri ve bir sürü renk elde ettim böylece.
Hemencecik kuruyan renklerin üzerlerine boyutlu cam etkisi yaratmak için bizim tercihimiz (başka seçenekte yoktu ya zaten) 100 kat vernik oldu. Herbir kareye tikatinen damlattım.




100 kat vernik, boyut oluşturduğu için ve de yapısı gereği zor kuruyan bir malzeme. Fakat sonuç mükemmel. Parçik parçik parlayan cam koymuşuz gibi oldu. Çok yakından bakılmazsa cam olduğunu söylememek i m k â n s ı z ;-)





Hemen belirtmeliyim ki;
Hiçbir kursa gitmişliğim yok.
Ne normal boyama ne de ahşap boyama vesaire. Tamamen amatör bir çalışmadır kendisi ve ondan sebep yaptığımdan beri eve her girdiğimde gözümün önüne getirdiğimden; henüz takılarla buluşamadı.
Ve evet, son iki şey daha...
1- Ne olursa olsun hiç fark etmez; severek yapılan her şeyin kıymeti aslında pahasız...
2- Bilmiyorum demek bence sadece "bilmemeyi tercih ediyorum" demekten daha öte değil. Yeter ki istesin insan. Mozayık maceramızın ana teması da buydu zaten ;-)
(Bu gibi etkinliklerle kızlarımın artık çoğu şey için "bilmiyorum" deme şansları kalmıyor. Öğrendiler ki, "isterlerse yapabilirler; her şeyi")

14 yorum:

annemahsustan dedi ki...

Olmuş walla, ben çok beğendim. Allah marifetli yaratmayagörsün birini: )

Proje Çantası dedi ki...

Gülegüle kullan, çok güzel olmuş. Koşullar kısıtlı olunca yaratıcılık artıyor değil mi? :)

Gülsen dedi ki...

aaaaa inanılmazsın çok güzel görünüyor ve çok sevindirdin beni ellerine sağlık sevgiler :)

Elifinelizi dedi ki...

Renklere bayıldımm bayıldım . ellerinize sağlık Anne kız ortaklığı sonucu ne güzellikler çıkmış ortaya güle güle kullanın :)

Noblesse dedi ki...

çok hoş olmuş, nefis bir çalışma, 100kat vernik yerine şeffaf boyutlu boya da kullanabilirsin.

Ecehan dedi ki...

& annemahsustan, projeçantası, elifinelizi, Gülsen, Noblesse
Yorumlarınızla keyfime keyif kattınız teşekkür ederim.
Noblesscim, boyut namına bulabildiğim tek malzeme buydu önce, sonra sanırım onu buldum ama denediğimde vernik kadar cam parlaklığı vermedi gibi geldi bana. Öneri için ayrıca teşekkürler.

Newbahar dedi ki...

süper olmuş, bayıldım. aaaaaayy ne marifetlisn, hayranım sana.

Ecehan dedi ki...

&Newbahar,
Sen evde iki kız çocuğu nasıl oyalanır sanıyosun? ;-)))) Marifet bundan ötürü olsa gerek.
Seni burada görmek ne güzel, özledim.

Neşetuana dedi ki...

wow ben çok beğendim, hamarat hatun :)

Aslı dedi ki...

Ya Gülsen'in bu paylaşımını çok beğenmiştim zaten. Siz harika yapmışsınız. Ellerinize sağlık.

Nazan dedi ki...

Bende çok beğendim Ece.Renklerin birbirine uyumu harika.

bahar006 dedi ki...

Canım, ben de sen ne yapsan ne yazsan beğenirim, ellerine sağlık, harika olmuş:)

Nedret dedi ki...

Bayıldım ben bu kutuya:)))

bir kase lezzet dedi ki...

özlemişim burayı hu bengeldim
ohhh harika olmuş renk uyumu mükemmel ellerinize sağlık
:))))