8 Mart 2012 Perşembe

Toprak ana gebe...

Bugüne kadar hiç farketmemiştim.
Dün, biraz daha ılınan havada bahçemizdeki çiçekleri sevmek için çıkarken;
-Dur!
...dedim kendime, ani bir hissiyatla.
.........
-Dur! Paldır küldür basma! Toprak ana gebe şimdi...


İrkildim.
Avuçladım elimin altındaki toprağı;
... severek, incitmemeye özen göstererek, saygı duyarak, koklayarak...
Sordum:
-Sana dokunan çiftçinin hasat ettiği neydi?
-Mutluluk muydu yoksa? Mutluluk muydu yoksa, söyle Toprak Ana!
Tam o anda, üzerindeki  minnacık yuvadan bir karınca çıktı.
Isınmış gibiydi, bahara seviniyor gibiydi, bana "şişşşt, sessiz ol!" der gibiydi.
Sustum.
Toprak Ana gebeydi. Paldır küldür üzerine basmamak, bas bas da bağırmamak gerekiyordu.

Mother Earth, 2006. Germaine Arnatauyck, Etching and Aquatint Print.

Anladım.
Ondan ne kadar uzaklaşıldıysa o oranda artmıştı şiddet, bağnazlık, kavga, küfür.
İlginçti de.
Geri dönülen yer de hep oydu.
Toprak.

Eve döndüm.
Önceki gün biten plastik yoğurt kabını yıkamıştım, pikniğe gittiğimizde içine birşeyler koyarım diye.
Su doldurdum içine.
Elimle serptim suyu toprağa. Birdenbire dökemedim, canı acır mı diye. Usulca dokundum ona.
Anladı beni.
Evet evet anladı.


Bana anlattıklarına, bana öğrettiklerine, kıymetine, sevgine, hele hele de yağmurla ıslanmış kokuna, her zaman minnet duyacağım toprak ana.
Ta ki sana yeniden kavuşana dek.

Tüm kadınlara adanmıştır...
Ecece-2012

12 yorum:

Aynur (Küçük Hala) dedi ki...

ta ki ona yeniden kavuşana dek...

bahar006 dedi ki...

Bu postuna ba-yıl-dım:)

annemahsustan dedi ki...

wayy çok etkilendim, güzeldi.

tufan dedi ki...

Süper bir anlatım, tebrikler...

Toprak ana'nın ve tüm emekçi kadınların kadınlar günü kutlu olsun...

Selamlar...

Düşlerimden İnciler dedi ki...

çok ama çok beğendim..
Günümüz kutlu ve mutlu olsun :)

orhankaradogan dedi ki...

"Karnın Yardım Kazma İlen, Bel İlen,
Yüzün Yırttım Tırnak İlen, El İlen,
Yine Beni Karşıladı Gül İlen,
Benim Sadık Yarim Kara Topraktır."

Duyguları,

"Dünya yüzünde gördüğünüz her şey kadının eseri'dir."

Düşünceleri,

"Kişiliğini, kimliğini, ve beynini başkalarına kullandırmayan, sizin ve bütün kadınlarımızın günü kutlu olsun"

Dilekleri ve

"Ne mutlu Atatürk yetiştiren Türk kadınına."

Ümitleriyle hep var olun diyorum...

laleninbahcesi dedi ki...

Ecehan, ne güzel yazmışsın, çok ama çok sevdim yazını...

Buralar hala çok soğuk, bu akşam kar beliyoruz yine:(

Ecehan dedi ki...

Benim, gönül kapısı ardına dek açık dostlarım,
Cemreler düştü de toprak ısındı, diledim ki; gönlümüze düşen cemrelerde ses vermeye başlasın artık, güvercinler uçsun yürekten yüreğe...
Hepiniz; sağolun ve varolun.

Aslı dedi ki...

Çok güzeldi okumak ve hissettirdikleri..

yaruze... dedi ki...

Güne dair okuduğum en anlamlı yazı idi.Gönlüne sağlık...

Newbahar dedi ki...

resimler ve dile gelenler...

newbaharın gönlüne yazıldı bilesin.

hasret senfonileri dedi ki...

hiç şaşırmadım... ne kadar yakışmış üretken ruhuna gebe toprak!