16 Kasım 2010 Salı

Yetinmeyi bil Ecehan

Elimden geldiğince, olması gerektiği gibi kutlamaya çalışıyorum çalışmasına da,
Özellikle bu bayramlarda, gurbetlik daha bir içime dokunuyor be ya, dayanamıyorum.
Gurbette bayram çok ama çok zor.
Keşke şimdi anneciğimin, babacığımın, kardeşlerimin yanında olsaydım, doyasıya sarılsaydım onlara.
Bir lokma ekmek uğruna 1300 km. uzakta yaşıyor olmayı anlamıyorum aslında.
Kader mi yoksa seçim mi, onu bile bilmiyorum.
Sanki, onların yanında olsam aç mı kalacaktım? Hiç sanmam ve biliyorum ki fazlası olur eksiği olmazdı.
Site nerdeyse boş.
Tüm arkadaşlarımız orda burda. Güray İzmir'de. Çok özledim halbuki onu.
Millet Bodrum'a geliyor, arasan uçak, otobüs falan bulamıyorsun.
Ama bu site bomboş, herkesin bir köyü var herkes ailelerinin yanına koştu tabi.
Bir ben burda yapayalnızım, aman iyi ki annem okumuyor bu yazdıklarımı.
Üzüntüden harap olurdu canımın içinin.
Neyse, n'apalım? En kolayını tercih edip, -kader işte- deyip arkamıza yaslanalım kuzu kuzu.
Blogları dolaşalım sakin sakin, gönle huzur veren sayfalar keşfedelim, biraz kitap okuyalım şayet konsantrasyonu sağlayabilirsek falan filan.
Çok yağmur yağıyor Bodrum'a.
Al işte süpürdü gitti, kanı kokuyu, ortalık gayet sakin, sokaklardan araç geçmiyor, terkedilmiş bir şehir gibi henüz bu saatlerde.
İyi ki varsın be blog. Ordan bir yerlerden birileri bir laf atıyor, el sallıyor bari.
Yetinmeyi bil Ecehan!
Hâlâ alışmadın mı sanki?

10 yorum:

funda dedi ki...

el salladım sarıldım ..

Kolalı Jelibon..~ dedi ki...

Oha! Çok üzüldüm ben ama :(
Ecehan biz varız yahu. Yalnız değilsin. Gurbette bayram yaşamak zordur bilirim. Ama bunun acısını çıkaracağını biliyorum ben. Hadi asma artık suratını.

hayal kahvem dedi ki...

Hey! Ecehan demek bu bayram aileden uzak gurbettesiniz öyle mi? Bir de hüzünlü bir müzik koymuşsunuz bloğunuza:) Of! içim katıldı vallahi.

Benim de oğlum gurbette:)
Amsterdam'da hem de.. Ama iyi olduğunu biliyorum ya o yetiyor bana:) Anneniz duymasın bu yazdıklarınızı sahiden.. Üzülür.. Hayat garip bir süreç Ecehan, iyi günün keyfini sürün.. Sinemaya gidin misal, bilmiyorum sever misiniz?
Hangi kitaplar var elinizin altında, doğrusu merak ettim:)
Sevgiler,

Ecehan dedi ki...

@Sevgili Hayal kahvem,
Gurbeti biliyorsun bu hem iyi hem kötü, sana da kolay gelsin.
O kadar çok kitap elledim ki bugün (Yüksek Topuklar, Zeki olduğunu düşünüyor musun?, tarihimizle yüzleşmek, Tanrı'nın doğum günü, gün olur asra bedel vs vs), konsantre olamıyorum bir türlü. Ne bir film seyretmek için ne de bir kitap okuma için adapte olamıyorum. Bak misal, en sevdiğim şey tırnak bakımı yapıp oje sürmek, onu bile yapasım gelmiyor.

Tabi bir de kızlarımın psikolojileri var, onlar da zevk almalı bayramdan istiyorum aman işte ne bileyim bir boşluk var içimde, dolmuyor, dolduramıyorum.
Bakalım ilerleyen saatlerde neler olur? Anlatcam ben yine:-)
Çok sağol. Anladın sen.

Ecehan dedi ki...

@Funda,
Sağol arkadaşım, sağol.
@Kolalı Jelibon
Umarım bir an önce kendimi kandırabilirm, yoksa yazık olucak güne. Hava da yağmurlu n'apabilirim ki asıyorum işte.

laleninbahcesi dedi ki...

sen beni önceden tanımadığın için, denizi olmayan yer yazılarımı bilmiyosun tabi, tee blogcu yıllarıydı zaten... beş yıl önce falan yazmıştım... Evliliğimizin ilk yıllarında kimseleri tanımadığımız bir yerde oturduk... Hatta ben işi ileri götürüp dillerini bile anlayamıyordum ve hep uykum geliyordu:))
Bir çıkardım dışarı Ecehan, onlar bana ben onlara şakın şaşkın bakardık birbirimize...Adımda İstanbullu Gelin... Bak bayram günü neşelen diye yeniden yazıyorum bunları...Bense coşkun akan seller gibiyim, onlardan olasım var hatta... deliler gibi okuyorum, tv henüz tek kanal...Sonra benim gibi yedi kişi daha varmış meğer... Ondan sonrası tufan... ne eğlendik ne eğlendik... sessiz filmler falan oynardık... yeniden üniversite sınavına girip açık öğretim falan okuduk... Bayram hikayesi anlattım gidiyorum... Şimdi derin nefes al, yağmuru dinle... Lale Ablaya bi selam et...
Hadi gittim ben
Çook öptüm seni
not: yav benim kuzenin Bodrumda oturuyor... Şekerbankta çalışıyor .. Rahmi adı... Eşinin adı da Ebru hani belki aynı sitede falan oturuyorsunuzdur diye:)))

AyŞeGüL KuŞ dedi ki...

Ecehan,ben de iş nedeniyle ailesinden uzakta ve onlarsız bayram geçiren biri olarak yüreğinin sızısını anlayabiliyorum.Kim söyledi ki hayatın kolay olduğunu? onu biz güzelleştiricez elimiz mahkum.Bak kaç el uzanmış,kaç ses duymuş sesini. yalnız değilsin Ece'cim.. sevgilerimle :))

haykırış dedi ki...

Sayın Ecehan,
Anne ve baba özlemi nedir çok iyi bilirim hissiyatınızı da bu bağlamda çok iyi anlayabiliyorum. Ama ne var ki rızkın temin edildiği yer de insanın yuvası olup çıkıyor ortaya..
Ben bir ara kardeşlerimden çok çok uzak ta idim ne bayram bahanemiz oldu ne de seyran oturup gardaş türkülerini dinleye dinleye paranoyak olduğumu dün gibi hatırlıyorum. Sonucu doktora taşımıştık bana söylediği söz şu idi 'Türküleri dinleme yasağı koyuyorum' Gerçekten de dinlerken benliğimi öyle bir hüzün kaplıyordu ki çıkamıyordum işin içerisinden ne zaman ki dinlemeden vazgeçtim işte o zaman benliğime dönmüştüm.
Bence şu fon müziğini bir değiştirin gerçekten şu an bile bir hasretlik çekmediğim halde dahi yaralayabiliyor insanı..
Yüce rabbim acılarını tatırmasın evet ana baba çok farklı bir evlât için size de evlât olarak sabretmek düşer. Elbet bir fırsat yakalar bir koşu ellerinden öpmeye gidersiniz inşaallah.
Canınızı sıkmayın sizinde sevenlerinizi üzmeye hakkınız olmadığını söyleyip ayrılıyorum.
Güzel, huzurlu ve sağlıklı bayram geçirmenizi diliyorum.
Sevgi ve saygılarımla

Zennube dedi ki...

canımm bayramın kutlu olsun tee buralardan sana kocaman sarılıyorum, umarım bir sonraki bayramında ailenle olursun, ya da bayrama kalmasın en yakın zamanda görüşün inşallah... çok öptüm.

Newbahar dedi ki...

Kapalıkapıların güç bela tel çeken köyünden bu bayram kocacığın leptopu sayesinde internete girmenin keyfini yaşıyom bacım:))
Gurbette bayram bayram mıdır ki! bilmem mi, en iyi ben bilirim.
Geçen sene kapalıkapılar iznini kurbanda kullanıp yine köyüne gelmişti. Tatil az olunca, iyide kış bastırınca Karadenize ben ve evlatlar evde kalmıştık. Ve şu illet grip salgını bayram vakti gelip çatmıştı da bayram burnumuzdan gelmişti. Konu komşuda uğramadı mı, bi kapıyı çalıp nassın diyen olmadımı ne çok içerlemiştim.
Yaaaa işte böyle. Fena geçmiyor bayram, gelen giden köylüler, birbiri ardına konup kalkan sofralar ve et et et...
Yarın yemicem et met:))

Yine misafir var, ben kaçtım yukarı eve. Elti geldi o hizmet etsin birazda:)) Küçük gelin olmanın iyi yanıda bu:))

Öpüyorum seni ve kızları.