15 Kasım 2010 Pazartesi

Kurban

Blogları okuyunca içimi bir an bir korku kapladı.
Tüm fikirlere saygım sonsuz bu arada.
Lakin, her zaman olduğu gibi samimi davranmalıyım yine.
Ailecek kırmızı eti çok seviyoruz. Hele iki balım doğduktan beri günlük protein ihtiyaçlarını hiç taviz vermeden aldılar kırmızı etten. Bu, doktorlarının tavsiyesiydi üstelik.
Şiş kebap, bonfile, kasap köfte olmazsa olmazlarımızdan, kesemiz elverdiğince.
Hele etli kemik ile yaptığım taze fasulye, nohut, kuru fasulye doyamadıklarımızdan.
Yani sözün özü, her fırsatta tüketiyoruz kırmızı eti severek.
Soframıza gelen kırmızı etin, bu sebeple yaşam bulmuş hayvanların kesilerek geldiğini bilmek için kahin olmakta gerekmiyor sanırım.
Anlayamadığım, her fırsatta önümüze gelen eti löp löp götürürken, kurban bayramı sebebiyle bu kesim işinin bir vahşetmiş gibi gösterilmesi.
Bu karşı çıkanların hepsi vejeteryan olsa anlayacağım. Benim tanıdıklarım benden fazla löp löp götürenlerden.
Hayatlarında bir kere mezbahaya gitmişler mi acaba? Bunca kan reva bayrama mahsus değil yani. Bu hergün olan birşey. Bayramda el değiştiriyor sadece. Kasap yerine evimize geliyor et, hepsi bu.
Koyun dediğin, dana dediğin hayvan hadi kesmedik diyelim, n'apar, ne bekler hayattan bilemem.
20 yıl yaşatsak koyunu, danayı; yaşar mı onu da bilemem.
Aman,
Diyeceğim o ki, ben kurban keseceğim.
İnancım bu.
Geleneğim, göreneğim bu.
Huzursuz oluyorum her kesmeyeyim dediğimde, n'apıp edip buna bir bütçe ayırıyorum üstelik.
Evlerine aylardır et girmeyen ama çok gururlu oldukları için normal zamanda asla teklif edemeyeceğim 4 aileye gidecek ve ben bundan acayip mutlu olacağım yine.
Ki; bayramdan amaç bu sanırım.
Yarın kurban kesecek olmamı, vahşet gibi görmüyorum, kalan 364 günü düşününce kendime dürüst olmaya çalışıyorum.
Onlarca blog takip ediyorum, hiç okumadım ben kurban keseceğim diyeni.
Bu da garip aslında, kesen de korkuyor itiraf etmeye, mahalle baskısı var çünkü.
Hepinizin kurban bayramı kutlu, mutlu olsun inşallah.
Sevenlerinizle, sevdiklerinizle daha nice bayramlar dilerim.

17 yorum:

LieLLa dedi ki...

Her zamanki türk milleti işte...

Ah birde ben löpür löpür götürebilsem o etleri!

EBRULİ dedi ki...

sağlıklı, huzur dolu mutlu bir bayram diliyorum. Nice bayramlara :)

orhankaradogan dedi ki...

Allah rızasını kazanmak niyetinden sonra, bir kısmını sadaka dağıtmak, bir kısmını nafakaya ayırmak ve bir kısmını hediye vermek kurbanın genel amaçlarıdır diyebiliriz.

Kesebilme işine gelince bu bir ekonomik imkan meselesi, ibadet de kabahat de gizli kalsın bence de.
Biz gönlü zengin olanı hep okuyorduk maddi zenginin de aynısı olduğunu bu yazıdan anlamış olduk.

Sağlıklı, mutlu, huzurlu bereketli nice bayramlara tüm ailece ulaşınız inşallah.

Ecehan dedi ki...

Orhan Öğretmenim,
Yorumunuzu yanlış anlamadıysam, kurban keseceğim sözümü maddî imkânımın ifşası gibi algıladığınızı düşündüm.
Halbuki...
Dikkat çekmek istediğim nokta çok başka idi, üzüldüm doğrusu.
Kabahatlerimi de çekinmeden yazdığım bir sayfa bu sayfa bilirsiniz.
Hürmetlerimle...

gökçe7 dedi ki...

İyi bayramlar Sevgili Ece.Sevgiler...

Kolalı Jelibon..~ dedi ki...

Valla ben kırmızı et pek sevmiyorum. Kokusu çok tuhaf geliyor bana.
Senin de bayramın kutlu olsun :)

Newbahar dedi ki...

Kurban vesilesiyle herkesin evine et giriyor. Kesende kesmeyende...
Geçen facebookda gördüm, H.avşar demişki vahşet gibi bir bayram kutluyoruz!
Biz çocukken kurban kesimine yardım için hayvanın bacağından birini tutardık, tuttukda ne oldu, kanı gördükde ne oldu!! Cani olarak mı dolaşır olduk meydanda, baya baya akıl sağlığımız yerinde çok şükür:)
Diyeceğim o ki bayramda da diğer günlerde de bu hayvancıklar kesilir.Et yenilecekse bu böyle biline.
Şimdiden o kavurmanın kokusu geldi valla..
Güzel bir bayram dilerim dostum.

GüL'ümse :) dedi ki...

"Geleneğim, göreneğim bu"
Gelenekten görenekten ziyade vacip olan bi ibadet olarak görelim kurban kesmeyi :)
Rabbim herkese kesmeyi ve paylasmayi nasip etsin
Sevgiler =)

Ecehan dedi ki...

@GüL'ümse,
Bence kim nasıl isterse öyle görsün arkadaşım, yeter ki amacına ulaşsın.
@Newbahar,
İyi ki varsın bacım.
@Kolalı Jelibon,
Sana kokulusu mu denk geldi acaba hep?
@Gökçe7,
İzleyici butonunda bir problem var ve sana da iyi bayramlar.
@Ebruli,
İyi bayramlar

@LieLLa,
İyi bayramlar.

haykırış dedi ki...

Sayın Ecehan,
Yazınızın tümüne katılıyorum. Elbette ki dinimizin gereği olarak kurban kesilmesi gerek lâkin bu işlem vahşete dönüşünce işler çığırından çıkıyor olacak ki toplum isyan ediyor derim naçizane vajeteryan konusuna değinmem gereksiz zira sağlık konusunu ilgilendiriyor bana yasak olduğu gibi çoğu kişiyede yasak olabilir ama bu yasak kurban kesilmesine engel olmamalı gibi. Gösteriş ve şatafattan uzak kesilen ve bir kısmı hayır amaçlı dağıtılan kurban bence yüce Allah'mız katında daha makbuldür diye düşünüyorum.
Bu vesileyle bir kez daha sizin ve şahsınızda tüm yorumcu dostların bayramını kutluyorum.
Sevgi ve saygılarımla

Ecehan dedi ki...

@Haykırış Abi,
Ben de yorumunuzun tümüne katılıyorum. Gösteriş ve şatafatla kurban keseni ben görmedim vallahi bu yüzden belki tahayyül edemiyorum başka nasıl kesilebilir olduğunu. Babamdan anamdan öğrendiğim ve çocuklarıma da miras edinmelerini isteyeceğim bir görev addediyorum kurban olayını.
Ben de sizin ve tüm ailenizin bayramını en içten duygularımla kutlarım. Saygılar...

tufan dedi ki...

Hayırlı bayramlar diliyorum,ağız tadıyla,sağlık ve huzur içinde geçirmeniz dileğiyle,hepinize selamlar sevgiler.

sufi dedi ki...

"Bugün bayram erken kalkın çocuklar
Giyelim en güzel giysileri
Elimizde taze kır çiçekleri
üzmeyelim bugün annemizi"

Bayram deyince bu dizeler gelir aklıma bir de anne ve babalarımız, başucumuzda bekleyen yeni ayakkabılarımız ve giysilerimiz, mendil arasına sıkıştırılan paracıklar... eski bayramlar tadında olsun bayramın sevgilerimle tontini.

Pied Piper Of Hamelin dedi ki...

Değerli blogcu dostum,
Küçük yaşımdan beri her türlü inanca (bir başkasını rahatsız etmemek şartı ile) saygı duymayı öğrendim.Kurban bayramının da kesilen kurbanın önemini de biliyorum ve bu amacını gerçekleştiren kişilere saygılıyım. Onlar için ne mutlu. Ancak beni irite eden, her şeyi haber yapma meraklısı medyanın fütursuszca yaptığı görsel yayınlar ve bir grup insanımızın bunu görsel bir şölen, uluorta bir ritüele çevirmesi. Yaşım gereği sağlıklı olma adına uzun bir süredir kırmızı et tüketmekten vazgeçtim. Ama bu zamanında yediğim etler için kesilen hayvanlardan mesul değilim demek olmuyor. Aslında bir yaman çelişki bu.
Size ve alenize mutlu, sağlıklı bayramlar dilerim.

Ecehan dedi ki...

@Tufan,
Aynı dileklerle ve tüm kalbimle bayramınızı kutlarım.
@Sufi,
Ne kadsar harçlığım olacak? hesabı yapmayan çocuk yoktu o zamanlar herhalde, ne hoştu o duygular. Erkence kalktık ve bayramı kucakladık, tekrar iyi bayramlar dilerim sana.
@ Pied Piper Of Hamelin
Hakikaten samimi duygularınız için sağolun. Evet haklısınız, bir haftadır TV'de gördüğümüz her türlü kötü haber insanları bal gibi soğutmaya yönelik görüntüler oldu ama kişi kendinden mesuldür tabi yine de. Gerçekten aslında herşeyi -olması gerektiği gibi yapabilen- herkese nu mutlu.
İyi bayramlar arkadaşım.

orhankaradogan dedi ki...

DÜZELTME METNİ
--------------
Çok değerli can dost Ecehan kardeşim; Yorumumda yazdıklarınızı onayladığımı belirtmek ve de olması gerektiğinin genel ölçülerini beyan etmekten ve bayram tebriği yazmaktan öte bir maksat yoktur.

Hele hele sizi üzecek bir tek sözcük bile aklımdan geçmemiştir.

Yanlış anlaşılan bölüm belkide latife yaptığım "gönlü zenginden" sonrası ise, anladığınız anlam çıkmaz.

"Kabahat ve ibadet" değinmem de zinhar şahsınızla asla.
Kesen veya kesemeyenler açısından hoşgörülü bir bakış olsun istedim.

Bayramlar yarı yarıya da duygusallıkların yaşandığı zamanlardır, son yazınız ve içimizi de "cız" eden gurbet duygularınız anına denk gelip yanlış anlaşıldığımı belirtsem, bilmeyerek de olsa sizin üzülmenize yol açtığım için binlerce kez özür dilesem, hüzün resmi yerine gülümseme fotoğrafı koyarsınız umarım.

hemera-nyks dedi ki...

yazında haklı yerlede var tabii.. ben de kurban bayramında üzülenlerdenim ama kesenlerede düşman gözüyle bakmam hiç.. sadece o gün çok fazla can yanıcağını bilmek üzüyor beni.. gerçi hangi gün yanmıyorki oda var..

nyks