21 Kasım 2010 Pazar

Mandalina, Limon, Pomelon, İskorpit, Sinarit

Şöööle dedik, tatilin son gününe yakışır birşeyler yapalım bugün.
Nevzat-Pelin-İlayda-Kaan Tunç ile buluştuk.
Bitez'de sahilde filtre kahvelerimizi içtik.
Ardından çay.
Epeydir görüşmemişiz meğer sohbetin belini kırdık.
Sonra Nevzatların Bitez'deki mandalina bahçelerine gittik.
Dalından ve tam mevsiminde "kinin" ve "yerli mandalina" dediğimiz iki tür Bodrum mandalinası, limon ve greyfurt(ki kendisine burada "pomelon" derler) topladık bol bol.

Bu ağaç 90 yıllık bir çam ağacı. Nevzat'ın büyük dedesi dikmiş, öyle devasa ki hayranlık uyandırıyor. Çamın gölgesi olur mu demeyin harika bir gölgesi vardı.

Son yağmurlarla bahçenin her tarafı yemyeşil olmuş ve havada mis gibi mandalina kokusu vardı.
Birazdan, Nevzat'ın pişirdiği balıkları yiyeceğiz. Balık dediysem öyle çarşıdan alınma değil. Beyler sabah 5'te dalarak zıpkınla avladılar. Zıpkına karşıyım falan ama nasılsa avlanıyorlar bir şekilde diye kendimi rahatlatmaya çalışıyorum. Neticede çarşıdan alsam da kendi arzularıyla gelmiyorlar ya tezgâha. Di mi ama?

Sinarit(Parlak olan) ve İskorpit(Kahverengi benekli olan). Yaklaşık 1,5 kilo herbiri.
Ve İskorpit benim en sevdiğim büyük balıklardan. Bakalım Nevzat iyi pişirecek mi...:-))
Tam yayınlayacaktım bir baktım gene gırtlak hususu, yok ben kilo milo veremem. Akşam Pelin'le binbeşyüzonsekinci spora başlayalım konuşmalarına bir yenisini daha ekleriz olur biter:-)

5 yorum:

hayal kahvem dedi ki...

Selam Ecehan,
Bakın ne anlatacağım. Ben Sait Faik'in Sinagrit Baba öyküsünü çok severim. Öyküdeki Sinagrit baba öyle bir balıktır ki yakalanacağı oltayı kendisi seçmelidir. Şahane bir öyküdür. Neyse.. Ben uzunca zaman Sait Faik'in öyküdeki balığa verdiği bir isim diye düşünmekteydim Sinagriti..

Oysa sonra öğrenmiştim ki böyle bir balık sahiden varmış:)
Aslında yerken bilmek gerekir, sinagrit diğer balıklar gibi değildir. O balıkçısını kendi seçer. Ve kendi seçtiği oltaya takılır:) Demek ki sizin sinagritte
sizin mideye inmek istemiş:)) Yaa böyleyken böyle işte...Ecehan alem biriyim bildiğiniz gibi:))Afiyet olsun.

tufan dedi ki...

Afiyet olsun,temiz hava bol gıda zarar gelmez, biraz yürüyüş halleder hepsini...

Selamlar.

Pied Piper Of Hamelin dedi ki...

Bir Bodrum aşığı olarak Bitez'e gelince arkadaşımızın sahibi olduğu Hakan Motelde de bir kaç gün kalırdık. Oradan biraz aşinayım Bitez'e. Bir de mandalinalarınıza. Kıbrıs mandalinası bulamayınca akşam martinilerine bodrum mandalinası koyardık, mis gibi kokardı, koktukça da içerdik. Güzel günlerin aklımızda kalan güzel anıları işte.

sufi dedi ki...

İnsan hiç balık yiyerek kilo alır mı? insana şifa olur onlar, afiyet olsun sevgilerimle.

Newbahar dedi ki...

Ellerini batıra batıra yemenin keyfi; paha biçilemeeezzz:))