9 Kasım 2010 Salı

Hem de nasıl karşıyım

Sabah işe geliyorum, radyo "ilkokulda türban" konusunu veriyor, muhtemelen yine birileri birşey söylemişler.
E ben de kusur kalsam olmazdı tabi.
Hatırlar mısınız bilmem,
Ana sınıfı çocuklarına dansöz kıyafetleri giydirip yok bilmem ne gününü kutluyoruz, yok bilmem ne günü diye eğleniyoruz ayağına -kutladıklarının ne olduğunu bile bilmeyen- yavruları kent meydanlarında, okul salonlarında dans ettirirler hep.
Hatta bir kaç yıl önce aynı durumu ben de yaşayıp, kızıma giydirecekleri dansöz kıyafetine de izin vermeyip, öğretmenle aramı da açmıştım, yaşadım yani birebir.
Beni epeyce eleştiren de olmuştu ama benim fikrim buydu.
Kızım şort giyiyor, mini etek de giyiyor, tayt da giyiyor, canı ne isterse onu yani, herhangi bir kısıt -henüz- gerekmedi.
Derdim etin görünmesi değil yani.
Ayrıca namus kavramının etle ilişkisi olmadığını da savunurum, benim için önemli olan kişinin beyni ve toplumsal kurallar arasındaki dengedir.
Geçenlerde Blogcuanne de yazmıştı, bloglara çocuğunuzun resimlerini koyarken dikkat edin diye. Bu da önemli bir anektodtu. İlgilenenler burayı okuyabilir.
 Yanisi,
Karşı olduğum şey tek kelimeyle İSTİSMAR!
Bu kelime benim için TECAVÜZ ile aynı çünkü.
O gün bugün okul çocuklarına dansöz kıyafetine nasıl karşıysam;
Çocukların resimleri üzerinden birilerinin birşeylerini tatminine ne kadar karşıysam;
Şimdi de aynı hissiyatla,
İlkokulda türbana son derece karşıyım.
Büyüklerin(!) sadece kendi arzu ve istekleri için çocukların şu ya da bu şekle sokulmasına,
Hem de nasıl karşıyım!


5 yorum:

laleninbahcesi dedi ki...

Vallahi o kadar haklısın ki ve o kadar güzel ifade etmişsin ki söylenecek tek söz aynı fikirdeyim ve çok haklısın Ecehan demek olmuş...
Sevgilerimle

haykırış dedi ki...

Sayın Ecehan,
Fikir ve düşünce bazında yazınıza virgülüne değin katılıyorum ve altına bende imza mı atıyorum.
Sizlerle gurur duymamak mümkün mü? Sağolun varolun.
Sevgi ve saygılarımla

Zennube dedi ki...

çocukların her konuda o kadar çok istismara uğruyor ki bu ülkede, sakınmamak elde değil...

tufan dedi ki...

Alkışlıyorum seni!!!

Esmir dedi ki...

Çok doğru ifade etmişsiniz karşı geldiklerimizi o küçücük masum çocukların üzerinden yapılan istismarı!kolay edilebilir hiç bir yanı yok...kesinlikle size katılıyorum...