25 Mart 2010 Perşembe

Kayıp

Nerdeyse bitirmek üzere olduğum,
Bir gün kitap olmasına izin verir miyim acaba diye düşüne düşüne beynimi yediğim,
Yaklaşık 400 sayfa yazdığım,
Sevgili anneannemin hayatını,
Bu sefer de virüsler yedi.
Yaklaşık 150 kişiyle konuşmuştum oysa. Halâ yaşayan arkadaşlarını bulup bir bir yazmıştım söylediklerini hattâ söyleyemediklerini.
Korkmuştum çoğundan, yazarken bile!
Bilgisayarıma açtığım bir blog sayfasından dadanan virüs, tüm işletim sistemlerime bodoslama girip;
Ara sıra bir yazar olmak düşümün kalbine kalbine sapladı hıncını.
Bir de utanmadan geçen ay bir harddisk aldım ki, başıma böyle iş gelmesin diye.
Tembellik bu kadar diz boyu olur! Bir aydır fırsat bulamazsan yedeklemeye yaşam da seni böyle yedekler işte gülüm diyorum şimdi kendime.
Gülsen için ne kadar üzülmüştüm oysa!
Sanki herşeyim elimden alınmış, giysisiz kalmış, konuşmamın da bir anlamı yok!
Sanki üstüme üstüme geliyorlar yine soldan soldan!
Çok üzünç bir durum bu,
Ve geri dönüş hakkaten yok!
Çok üzgünüm anneanneciğim! Hem de çok!

7 yorum:

Newbahar dedi ki...

Dondum kaldım!!!
Üzüldüm, üzüntünü paylaştım...Onca emek, 400 sayfa.
Bir anda yitip gitti ha! Şimdi ben o bloğa bir bir bildiklerimi okumaz mıyım! sövüp süpürmez miyim!.
Geri dönüşü yok mu dedin, imkansız mı artık?

Sil baştan yaz demek kar etmeyecek. Onca özenle seçilmiş kelime, geri gelip cümlede yerini bulmayacak.
Gülsen hocamın dediği gibi ''harflerim kayıp''
işte tam öyle.

Kara Kalem dedi ki...

üzülmelisin bencede
böyle bir vurdum duymazlığı nasıl yaparsın ecem. ben boşuna demiyorum kalem kağıt unutuldu, mertlik bozuldu diye. ben her yazımı kağıda döker, eğer gerekli görürsem pc ye yüklerim. demek sen 400 sayfa yazdın ve bu anneannenin hayatıyla ilgiliydi ve yine bu emeği bu kadar hoyratça kaybedebildin. Yuh sana emi yuh ecem. Çok kızdım bilesin.

:) neyse bir daha olmasın diyor ve güzel bir akşam diliyorum sen ve sevdiklerine.

tufan dedi ki...

Bu ne ya,sendemi ecehan,bir gösterseydin belki kurtarırlar..

Ne diyeyim şaşırdım,üzüldüm gerçekten.

Onuncu Köyün Adamı dedi ki...

Bilgisayar konusunda çok bilgili değilim ama, ne işlem yapılırsa yapılsın, sonra silinse bile harddiskte kalıyormuş diye biliyorum..belki siz çözemezsiniz ama bir bilgisayar mühendisi, hacker bilgisine sahip biri belki bunu çözebilir.
Bi zaman birini tanımıştım, yakılıp denize atılan bir bilgisayarın harddiskinden bilgileri geri almayı başarmışlar.
İnşallah mümkün olur çok kahır edici bir durum bu gerçekten.

Kaptan Zor'un Seyir Defteri dedi ki...

Bir zamanlar bir bilişim firmasında yönetici olduğumdan söylüyorum kurtarılamayacak bilgi yoktur yeter ki doğru kişilere başvur. Uzan zamandan beri o sektörde değilim lakin yinede doğru kişileri bulma hususunda yardımcı olabilirim. Saygılar...
Çok üzücü bir durum...

Ecehan dedi ki...

Duygu ve düşünceleriniz, önerileriniz için çok teşekkür ederim.
Giren virüs dosyalar yerine işe direkt olarak işletim sistemini çökertmekten başladığı ve bu yaklaşık 1 ay sürdüğü ve de ben farketmeme rağmen hiç bir şey yapmadığım için, 2 bilgisayar mühendisi arkadaşımın yoğun çabaları henüz sonuç vermedi. Ve, nerdeyse imkânsız olduğunu söylüyorlar. Yine de yılmadım tabi başka göstereceğim arkadaşlarım da var.
Acımı paylaşan hepinize;
kucak dolusu;
sevgiler dostlarım...

aysema dedi ki...

Sevgili Ecehan,

Şöyle kısaca bakayım, yine gelirim derken burada kalakaldım. Çok üzüldüm, dilerim kurtarırsın. Sevgilerimle...