28 Mart 2010 Pazar

İnsanlık için minnacık bir adım...

-Anne! Sana birşey anlatabilir miyim?
-Elbette tatlişkom, hemen hem de.
-Nilsu, SBS sınavında ben birinci oldum diye, öğretmen beni tüm arkadaşlarıma örnek gösterdi diye, hüngür hüngür ağladı Cuma günü. Ve anne, ben çok üzüldüm buna.
-Anlamadım, nasıl yani?
-Anne birinci olmak çok hoşuma gitti ama en yakın arkadaşımsa neden bütün gün ağladı?
-O da çok çalışmıştır, birinci olmak istemiştir, olamayınca da üzüntüsünden ne yaptığını bilememiştir belki?
-Anne, ne yaptığını bilemeyen insan zaten nasıl birinci olur? Nilsu düpedüz kıskanç. Ve ben buna çok üzülüyorum.
-Datlı böcüğüm, takma kafana Nilsu'yu. Onun öyle muayyen zamanlarında sen de diğer arkadaşlarınla gez eğlen. Elbet birkaç gün sonra geçer onun da siniri.
-Anne! Öğretmenime;
-Siz Zeynebi övdükçe içim acıyor, onu değil birtek beni övmeli, birtek beni örnek göstermelisiniz arkadaşlarıma, onun birinciliğine dayanamıyorum; diyor. Anne ne kadar üzücü di mi?
Zeynebim! Kuzum! Datlı böcüğüm. Ne dediğimi şimdi anlamayacak olsan da takma kafana. İnan bana Onu kafaya takmamak, insanlık için minnacık, senin için dev bir adım olacak!
-Hık? Mık? Hıhı? Tamam? Garip? Çok zor büyümek anne?

4 yorum:

Newbahar dedi ki...

Nilsuyu böyle kıskanç, fesat, bencil yetiştirdikleri için ailesini tebrik ettim(biiippp)

orhankaradogan dedi ki...

Yazarımıza çok teşekkür ediyorum bam teli bir konu.
Müsaade olursa kişisel kanaatimi Zeynebime yazmak ve uygun görülürse de ona iletilmek dileğiyle...(Çizgili yere kadarını)

Bence Dünya güzeli Zeynep bu konuyu eve taşımamalıydı (Çünkü sbs birinciliklerinin rekabete dönüştüğünü fark ediyorum)

Yine Bence derse ön hazırlıklı gelip, konuyla ilgili bilgi, belge ve görüş paylaşanların daha çok ödüllendirilmesi gerekir.

Herkes kendiyle yarışmalı Zeynebim, sakın bu konuyu fazla önemseme.
Sevindirici olanı yap arkadışınla irtibatını koparma, seni de takdir ediyorum, bu sefer ben kazandım, üzülme sende eminim kazanırsın de.

SBS başarısı için didinen arkadaşının yanlışına devam etmesine seyirci kalma(sinirli ve hırçın olabilir zamanla) Sarıl öp arkadaşını, hemen en kısa zamanda...

Tembel, yaramaz, haylaz diye de arkadaşlarını sakın dışlama.
Herkesle iyi geçinmeye ve herkese iyilik etmeye çalış.
Her zaman ve her yerde temiz düzenli, dürüst ve çalışkan olmaya gayret et.

Bunları yaptığında dünya kişilik, cicilik, güzellik, çalışkanlık birincilikleri senin demektir.
--------------------------------
En önemlisi de siz (Arkadaşınla-Sen)suçlu değilsiniz bu konularda...
( Bu son cümle kendi kendime söylendiğim ve sorunların kaynağında ortaya çıkan gerçekler olup, genel bir değerlendirmemdir.)

tufan dedi ki...

"insanlık için minnacık, senin için dev bir adım olacak!"

Bunu çok beğendim gerçekten,bazen arkadaşlarımızın mutsuzluğu bizim mutluluğumuzu yaşamamıza engel olmamalı diye düşünüyorum.

Ama nilsu'nun öğretmenine yaptığı şikayetini hiç hoş bulmadım,bence ailesi bu soruna eğilmeli.

Güzel zeynebe tebriklerimi ilet lütfen,sevgiler.

Hoşçakalın.

aysema dedi ki...

Şu an zamanım çok sınırlı, sizi izlediklerimin arasına alıyorum. Geniş zamanda yazılarınızı okuyacağım. Bloguma yaptığınız ziyaret ve yorumlar için çok teşekkür ederim. Sevgilerimle...