22 Aralık 2009 Salı

B İ L M İ Y O R U M

Çok şükür Türkiye ortalamasına göre iyi bir eğitim öğretim aldım diyebilirim.
Haaaa! Daha fazlası olamaz mıydı?

Olabilirdi, ama ailemin ve dolayısıyla benim şartlarımda ancak en iyi bu kadar olabildi.

Hem mesleğimle, hem hayatla, hem yöneticilikle, hem çalışan olmamla ilgili ciddi bir bilgi birikimim oldu.

Mezun olduğum 16 yıldan bu yana çeşitli konularda eğitimler, seminerler için; bir harf daha öğrenebilmek için cansiparâne çalıştım.

Hatta, bir önceki patronum ülkemizin bir CEO'suydu. Dolayısıyla hem idarî anlamda, hem de teknik anlamda sahip olduğum birikimi küçümseyecek kadar mütevazi asla olamayacağım.

Halen de, ülkemizin önde gelen insanları ile birlikte çalışmaktayım.
Öğrendiklerimin içinde en iyi öğrendiğim şeyin, "bilmiyorum" demek olduğunu bugün bir kez daha tecrübe ettim.

Gerektiğinde, "bilmiyorum" demek; meğer sandığımdan bile önemliymiş ve sırf bu yüzden rezil rüsva olan meğer ne kadar çok insanımız varmış...

4 yorum:

EBRULİ dedi ki...

"Bilmiyorum" un önemi..biliyorsan'da bilmiyor-muş gibi yapacaksın..Ben de biliyorum,ama bilmiyor gibi davranamıyorum..Kafamdaki gerçeklerle,hayatın sunduğu şablonlara ayak uydurmak çok zor.Büyük mesafeler mi koymak gerekli,yoksa bulunması gereken mesafe abartılıyor mu, "bilmiyorum" dememizi bekleyenlerle aramızda..

suskunbiradam dedi ki...

Bir zamanlar bir profösöre gitmiştim tedavi için. Nedensiz kaşınmalar vardı tüm bedenimde. 410 çeşit tetkik yaptırttı. Sırtımdan operasyonla deri aldırttı. Allerji için test yaptırttı.

Sonuçları aldım ve gittim yanına. Şöyle bir baktı bana. "ben bir profösörüm değil mi?" dedi. "Evet" dedim. "O halde bana istersen saygı gösterme, istersen bilmiyorsun birşey de, istersen boşa profösör olmuşsun de... Ama bilmiyorum. Senin hastalığa teşhis koyamadım. Şarlatanlık yapıp bilmişlik de taslamıyorum" dedi...

Şimdi aklıma geldi "Bilmiyorum" kelimesinin sırrı...

Sevgi ve selamlarımla...

hasretsenfonileri, dedi ki...

Bana göre "bilmiyorum" demek,
"bana öğret" demektir..
Karşındaki, bildiğini öğretebilen biri ise, şanslısın demektir..
Bilmediğini bilmeyen biri ise, ondan korkman gerekir..

ESRİK dedi ki...

Ucunda ne olursa olsun, biliyorsam söylerim. Bilmiyorsam öğrenirim.

Eğer bilip de susuyorsam bu yüreği, bilmiyor ve öğrenemiyorsam da bu kafayı anında çöpe atarım.

Eğer aktarmayacaksam bilmenin ne anlamı var?