24 Ağustos 2011 Çarşamba

Oy Maraş Maraş Maraş, hemi de en Kahramanından

Allah nasip ederse, Cuma günü memleketime gideceğim. Kızlarım 1 ay'ı aşkın süreden beri oradalar, çoook ösledim.
Ailemle birlikte güzel bir bayram geçirmeyi diliyorum kendime ve de herkese.
Yolculuğumuz otobüs yolculuğu olacak 21 saat. Yıllar oluyor otobüsle bu denli bir yolculuk yapmayalı, şimdiden büyük söylemeyeyim ama değişik olacak aslında (umarım yani :-) Anacım neden dersen uçak çoook pahalı ancak dönüşte çocuklar da olacağı için son gücümü onlar için kullanıp dönüşe uçak bileti alabildim de ondan. Ah bu annelik, çok şükür demeliyim yine de tabi.
Gider gitmez yapacağım ilk şey firik yemek olacak, resmen aşeriyorum. Firik dediğim şey yöresel bir yiyecek, çığlara sererek kışlık erzak olarak kullandığımız tarhananın daha tam kurumamış hali.  Yanında bi de taze Antep fıstığına Alllahh! derim.

Soooona, seyir terasına çıkıp kendime harika bir memleket ziyafeti çekmek olacak. Seyir terası, hafızam beni yanıltmıyorsa Sulu Tarla dedikleri yere akıllı bir girişimcinin yaptığı, güzel bir yer.


Soooona da, neffisüssüneffis Kahramanmaraş Dondurması ziyafeti inşallah;


Soooonacıma da, çocukluk anılarımda pek muhterem bir yer tutan Kahramanmaraş Kalesi. Orada cola içmeyi pek bi severim, bundan yaklaşık 30 sene tek tük kola satılırdı memlekette, belki de gazozdu onlar ne bileyim. Ve sıklıkla gittiğimiz kalede babacığım bize hep kola söylerdi, onore olurdum :-) Hey gidi günler heyyyy! Girişte sağlı sollu bi at bi de aslan heykeli var, mutlaka oturmalıyım üstüne, ne büyük bişeymiş gibi di mi? Valla benim çocukluğumda sadece o ata oturmak bile mutlu ederdi benceğzi.


Derkeneeeeee, belki Döngel Mağaraları'na gidip, suyun dibindeki derme çatma ayazlarda babacığımın elinden bir kebap yesek hiç fena olmeycek. Su şırıltısı zaman zaman başka duygular uyandırıyorsa da boşaltıma dair, yine de anılarım var orda dediğim gibi, güzel güzel. Bi görseniz bence Manavgat haltetmiş, hele eskiden su öyle değil 3 metreden 20 metreden dökülürdü. Şimdi dökülmüyor tuttular suyu baraj için, olsun ben yine de hayal edebilirim.


İşte böyle.
Ve ben heyecanlıyım. Ne zaman memleketime gidecek olsam olduğu gibi. Orayı mı seviyorum yoksa sevdiklerim orada olduğu için mi seviyorum diye düşündüğümde ikinci şık daha ağır basıyor aslında. Çünkü beni oraya bağlayan tek şey onlar. Sevdiklerim.
Sevgi dolu günler ve mutlu bayramlar dilerim hepinize...

5 yorum:

hasret senfonileri dedi ki...

yolunu bekleyenlere sağlıkla kavuşmanı diliyorum.. sadece gidiş yolunda değil elbet.. dönüşünde de seni dört göz bekleyeni unutma!!! :))
mutlu bayramlar bitanem.

lifegoeson dedi ki...

Canım herşey gönlünce olsun,sevdiklerinle mutlu bayramlara.benim yerimede yaşar pastanesinden bir şeyler ye :))

laleninbahcesi dedi ki...

üle gül git Ecehan...Memleket havası her şeye iyi geliyor. Benim memleketim dd e çok uzak ama seninki daha da uzakmış.
Şimdiden keyifli bit baytram diliuyorum

Ecehan dedi ki...

Canlar, iyi dilekleriniz için çook teşekkür ederim, bilmukabele.
Dönüşümdeki sürprizden bahsedeyim mi diye çok düşündüm lakin adı sürpriz olanı bozmayayım dedim, bu sebeple dönerken ağlak dönmeyeceğim zaten ;-)
hepinize koccaman sevgiler

Hayal Kahvem dedi ki...

Hey, ne güzel bir şehir burası Ecehan! Gidip görmek, yiyip içmek lazım. İyi seyirler:))