10 Ocak 2011 Pazartesi

İnkâr inkâr nereye kadar?

Tanıdık tanımadık herkes Muhteşem Yüzyıl dizisi hakkında konuşuyor.
Kusur kalsam olmaz tabi.
Allasen, Kanuni Sultan Süleyman tut ki harem düşkünüydü, tut ki içki düşkünüydü, bu onun Koca Süleyman olmasına zaafiyet mi getirir?
Ne münasebet!
Bir padişahın karşı cinse düşkün olmasının ne sakıncası var?
Ne yani padişahları hadım mı etselerdi?
Yoksa kendi cinslerine düşkün padişahlar mıydı tercihiniz?
Üstelik harem deyiverip geçtiğiniz yerdeki kadınlar en az altı dil bilirmiş ve zamanın en eğitimli, musikiyle, edebiyatla fazlasıyla haşır neşir kadınları olmakla beraber muhtemelen o yıllarda yaşayan kadınlar bence ne bilim mesela şerbetçi Halil Ağa'yla halvet olmak yerine hareme girip bir şehzade doğrurur muyuz umuduyla can atıyorlardı. (Bkz, harem anıları)
Bir de üstüne üslük; adı üzerinde "dizi"
Bak mesela yüz kere okumuşumdur ama Mahidevran'ı falan unutmuştum, şimdiden sonra hiç unutmayız, nesi kötü bu dizinin?
Yok efendim, dizi o yıllarda Devleti-i Alî'yi kadınlar yönetiyordu imajı yaratıyormuş, eeee yönetmiyor muydu yani? Bıraksana sen. En basitinden kendi evine bak, benim ne aslan kaplan geçinen er arkadaşlarım eşlerinin püsüğü gibiler, eleştirmiyorum olmalılar da. Aile dediğin şey bundan ibaret zaten dürüst olalım.
Ne sakıncası var ha? Ne sakıncası var gerçekleri bilmenin?
Daha ne kadar kuma sokucaz şu kafalarımızı ki?
İnkâr inkâr nereye kadar?
Bir zamanda bir grup insan Muhteşem Atatürk için yaptıydı aynı şeyleri, şimdi de karşı taraf taarruz da.
Bense o zamandan beri aynı fikirdeyim.
İnsanların özel hayatı, onların başardıkları işlerin büyüklüklerine asla gölge düşüremez; düşürmemeli.
Muasır medeniyetin başka yolu yok, önce bunu anlamalıyız.
Bir de özellikle bu eleştirenlerin bazılarını merak ediyorum, "padişah kendileri olsalar ne naneler yerlerdi acep?" diye.
Sözün özü: Saklayarak, gizleyerek, yanıltarak sahip çıkamazsın tarihine, geçmişine hacıııı.
Aslan gibi tutacan, olduğu haliyle, çakmalaştırmadan, harbi harbi...

6 yorum:

laleninbahcesi dedi ki...

geçen akşam ERHAN AFYONCU en güzel cevabı verdi onlara...padişahlar peygamber değilelrdir, normal insanlardır diye...söylencek başka söz yok diyorum.
Sevgimle ECEHANCIM

Newbahar dedi ki...

Hah, Ecehan geri geldi...

Ben bu diziyi çok merak ettim. Ettimde doğru dürüst izlemek nasip olmadı.
Senaryo güzel gibi, oyuncular muhteşem. Umarım reyting canavarına kurban gidip Deli Saraylının akibeti gibi olmaz durumu.

Yav, bizim millet atar tutar, karalarda bakmışsın kendi müptelası olmuş.
Hemde öyle bir müptela oluruz ki oyunculardan biri ölmeye görsün başsağlığı ilanı bilem veririz gazeteye.

Kanunide yakışıklı mıydı acep:)

O dönemi hep merak etmişimdir.

NK dedi ki...

ödülün var bendeee :)

aysema dedi ki...

İzlemedim, izleyeceğim.

orhankaradogan dedi ki...

En doğrusunu Nasrettin Hoca söylemiş "Sen de Haklısın" diye.

Aslında mesele 2011 gözlüğünden 1500'lü yıllara bakmamaya çalışmak.

Keşke o kadar uzağı net gösteren bir dürbün olsa.

Dedeler babalar ve torunlar sürecindeki aile yapılarımızda da sorunlar hep bu yüzden yaşanır zaten.

"Olmaya devlet cihanda bir nefes sıhhat gibi"

Zennube dedi ki...

aslında bu tepkiler sayesinde de dizi iyi reklam yaptı, söylediklerine de aynen katılıyorum :)