23 Ağustos 2010 Pazartesi

Bi becerebilsem var ya!

Sevince, dibine kadar mı sevmek zorundayım?
Nefret edersem, Allah muhafaza olmak mı zorunda?
Ya mesela temizlik yapsam da adam gibi yapsam, belimi bıkırımı ağrıtmasam dişim mi şişer acaba?
Kitaplıktaki bütün kitaplar dağınık dursa ve beni hiç germese bu durum,
Misafirliğe gittiğim evde yardım edeyim derken lavaboyu, fayansı da ovmasam mesela.
Ya da çalışma odam her daim temiz kokmasa,
Kızlar her sokağa çıkmak istediklerinde "bugün kaç sayfa kitap okudunuz?" diye sormasam,
"Hergün acıkmasak keşke" lafını bir sonuca ulaşmayacağını bilerek hergün tekrarlamasam aslında,
Yorgun bir iş gününün ardından, telefonumu kapatıp "aradıkları kişiye ulaşamasa" bizimkiler, "telefonu niye kapatmış olabilir ki, başına bişey mi geldi acaba?" demeseler,
Mecburen odama girip, alenen çok meşgul olduğumu görüp, "rahatsız etmiyorum di mi?" diye lafa başlamasa boş boş konuşmak için gelenler,
Aklıma geleni, geldiği dakka yapmak zorunda olmasam, bi dayanabilsem aslında,
Unutsam, hatırlamasam herşeyi,
Zonk zonk zonklamasa haberleri izlerken beynim,
"Bana ne!" demeyi, hem de hakkını vere vere demeyi bi öğrensem artık mesela,
Bo çocuklar niye sebze yemeği sevmiyorlar, ben mi iyi pişiremiyorum acaba? takıntımdan kurtulsam hatta hergün illa da yemek yapıcam diye uğraşmasam da gönül rahatlığıyla hamburger yesek ailecek,
..masam,
...mesem,
...misem,
amaaannnnn öf be!
Bi becerebilseydim var ya,
Offff, hayali bile herşeye değer.

6 yorum:

nehirineylemleri dedi ki...

Ahhhh ah
İnan ömrümüz uzar o zaman:)

Kaptan Zor dedi ki...

Bırakın olduğu gibi gerçekleşsin. Böylesi daha az yorucu ve daha doğal. Allah içinizi dışınızı nurlandırsın. Gönlümüzü El Vasi ismiyle ferahlandırsın.

orhankaradogan dedi ki...

Hayalinize katılamıyorum çünkü;

Pek çoğumuzun düşündüğü ve yaşadığı hayatın, var olmanın, değerli olmanın ve de gerçekten insan olmanın unsurlarıdır bu duygular.

Özellik ve güzelliğin, sevginin, değer yargılarının, tamamen törpülenmediğinin de somut göstergesidir bu durum bence.

Mazur görüle bu tabir "ot gelip, saman gitmek" yerine "kahrı da hoş, lütfu da hoş" olsun.

Bam telimize basıldığında bazan ağzımızdan çıkan ama yüreğimize inmeyen paylaşımınıza teşekkür ediyor, selam sevgi ve saygılarımı sunuyorum.

Kaptan Zor dedi ki...

Bir önceki yorumu cep telefonundan yazdığım için kısa bir mesaj atmak zorunda kaldım. Bana ilaç olan bir şiiri sizinle paylaşmak istiyorum müsaadenizle...

Celaliyle zahir olsa bu da geçer be yahu.
Cemaliyle ayan olsa "bu da geçer " de yahu

Bi-karardır felek daim döner, durmaz hiçbir an.
Dursa bir an ne yer kalır, ne gök kalır be yahu.

kahi zulmet, kahi envar bir bir ardın devreder.
kahi lütüf, kahi kahır O'ndan olur be ya hu.

İmtihan için oluptur daima neşe,azap.
Sen seni bilmek içindir kahrı,lütfu be ya hu.

FANİYA vird-i daim et bu sözü her zaman.
Gece, gündüz hatırından hiç çıkmasın be ya hu


celaliyle zahir olsa bu da geçer be yahu.
cemaliyle ayan olsa "bu da geçer " de yahu

Lütfi Filiz/1945

hasret senfonileri dedi ki...

AH!!! eceleriminecesi, bütün bu se'ler sa'ları yap/ma/san;
bi düşün allahaşkına o zaman "O" sen olabilir misin??

EBRULİ dedi ki...

Keşke ben de..
...masam,
...mesem,
...misem,
Daha çok mutlu olurmuyduk acaba ??
sevgiler..