23 Temmuz 2010 Cuma

Referandum meferandum

-Referandumda evet mi, hayır mı diyeceksin?
-"Evet" diyeceğim galiba.
-O zaman biliyorsun konuyu, yaw ben bilmiyorum herşeyi, bana bi anlatsana neler değişecek ve bu daha iyi mi olacak? Tatmin olursan ben de "evet" diyeceğim de.
-Ya valla ben o kadarını bilmiyorum ama çoğunluk evet diyecekmiş, bi de 82 anayasası darbe anayasası falan ya, değişsirse iyi olur diyorum, ne biliyim!
-Hıııığ?!
&
-Referandumda evet mi, hayır mı diyeceksin?
-"Hayır" diyeceğim galiba.
-O zaman biliyorsun konuyu, yaw ben bilmiyorum herşeyi, bana bi anlatsana neler değişecek ve bu daha kötü mü olacak? Tatmin olursan ben de "hayır" diyeceğim de.
-Ya valla ben o kadarını bilmiyorum ama bu adamlar şeriat meriat falan peşindeler ya, bi de rahatça at oynatamasınlar meydanda diye sırf muhalefet olsun diye düşünüyorum.
-Hığğğğ?!
&
Yukarda yazdıklarım konuyu kime sordumsa aldığım iki cevap. N'olur bir bilen bulsam da bana anlatsa diye debelenip, internetten araştırmadan, okumadan, tartışma programı seyretmeden vs yani bir şekilde zahmete girmeden bir düşünce zerreciği oluşturmaya başlayayım yavaş yavaş artık diye düşünürken, bu vesileyle sorduğum sorulara verilen iki cevaptı.
Cevaplar böyle olunca dedim ki kendi kendime "e bak sen bilmiyorsun, çoğu kimse de bilmiyor, biraz politik, daha duyarlı muyarlı ne biliyim doğru kitleyi bulamıyorum zahir de ondan sebep cevap alamıyorum" diye düşünmeye başladım.
Dün akşam iki değişik partinin ilçe teşkilatının üst düzey yöneticileri ile birlikte idik bir şekilde. Yemin ederim onlar da bilmiyorlar tam olarak. Yani, klasik bir şekilde ekranda dönen bir kaç maddeden başka hangi madde neydi de ne oldu bunu tam olarak bilen ve genel bir değerlendirme yapan yok.
Ben de en çok şuna sinir oluyorum, "evet" diyeceksek sırf o partinin yandaşı olduğumuz için dememeliyiz o eveti.
Ya da "hayır" diyeceksek, sırf muhalefet edelim diye dememeliyiz o hayır'ı.
Üstüne üslük bir de tembeliz işte. Araştıralım da, bulalım da, okuyalım da, öğrenelim de, öğretelim de faslı çok da uzun dürüst olmak gerekirse, bir de yoğun insanlarız yani di mi? Anacım bakkalından milletvekiline kadar herkes bir yoğun bir yoğun, kimsenin yaşamaya zamanı yok o kadar yani.
Derken,
Üşenmeyip araştırdım araştırdım, valla öyle şıbbadanak da bulamadım, mesai harcadım harbi harbi. Ve bir site buldum karşılaştırmalı olarak anlatıyor. Kimin sitesidir nedir bilmem ama baya güzel. İşinize yararsa buyrun,
http://www.ensonhaber.com/dosyalar/anayasa_karsilastirma.pdf

5 yorum:

Newbahar dedi ki...

Açıkçası bu anayasa maddelerinden pek bişey anlamıyorum. Evet mi hayır mı konusuna gelince bu hükümetin her bi icraatına HAYIR!
Zaten hayırlı bir iş yaptığıda yok. Değişen maddelerde dikkatimi çeken parti kapatmalarla ilgili düzenlemeler oldu. Parti kapatılsa bile millet vekilinin vekilliği düşmeyecekmiş. Bana göre bunlar kendilerine ve meclisteki pkk temsilcilerine kılıf hazırlıyorlar.
Yani garantiye alıyorlar işlerini.
Sanırım sandıktan HAYIR çıkacak.

Kara Kalem dedi ki...

Ben HAYIR diyeceğim.
Bu politik görüşümle alakalıda olabilir ama esası görmeyenin gözü körmüdür misali yani görünen göz kılavuz istemez cinsinden bunların şimdiye kadar yaptıkları icraatlarda olabilir. Herşeyi bir kenara bırakalım açılım diye ortaya attıkları PKK affı nedeniyle ve artarak süregelen şehit cenazelerimizin biriken öfkeyi tahammül sınırlarına taşıması yetmezmi diye sormak isterim EVETçilere. Anayasa düzenlemeleri ile ilgili paket içindeki hukuksal düzenlemelerin incelikli hukuki zorbalıklarına ve incelikli riyakarlıklarına hiç girmek istemiyorum. Emekçiye grev hakkı verilmeden toplu sözleşme getirsen ne olur, getirmesen ne olur söylermisin. Ama öyle değil, "bu da bir şey canım" diyen badem bıyıklıların iki dudağı arasında şerbet kokarken, beyefendiler ve onların müstakbel hanımefendileri, onların dilinde cariye deniyor kendilerine ve onların kafasındaki kadının toplum içindeki yerini belli ederek, sürdükleri devlet olanaklı saltanata ve şımardıkları yetim fukaranın oylarıyla yaratılan o sahte sanal cennetlerini resmileştirmemek için oyum HAYIR.

Şimon Pereze One Minute diyen başbakan sıkıyorsa evlatlarımızın katili ve ayaklarının altına kırmızı halı serdiği, kabile reisi barzani köpeğine dik durabilsin. Ecem PKK amerikan silahıyla evlatlarımızı öldürüyor. İsrail eğitiyor. Barzani terorist milisler yetiştiriyor. Burnumuzun dibinde onca ıraklı müslüman kadın amerikan paralı askerlerinin kadın ticareti şirketlerinde heba ediliyor. Çocuklar katledilip, organ mafyaları iş başına getiriliyor. Müslüman komşumuzda tüm bunlar olurken ve onlarca başbakanın din kardeşi, hani sözde onları çok savunur ya, yeryüzünden tasnif edilirken, tetikçi barzaninin ırkçı israil yahudileri ve ırkçı hıristiyan amerikan askerleriyle bir olup, arap müslümanları yok etmelerine sessiz kalması ve onların olanaklarını kolaylaştırması, perez one minute demesindeki samimiyeti en azından ben kör değilim, sorgulamama yetiyor.

Oyum Hayır, tüm bunların ışığında kurumlar üzerinde diktayı daha da pekiştiren yamuk bir anayasaya paketine ve süslenmiş yalancı sözlerine oy vermem beklenemez. Askeri bitirme noktasındaki yaşananları ve yargı üzerinde oynanan oyunları görmemek kör olmakla eş bence. Atatürkçü insanları fişleyen bir toplum haline geldiysek eğer, madalyonun diğer yüzündeki Atatürk düşmanlarının ideolojilerinin bu memleket üzerindeki karanlık emellerinin artık açığa çıkmış olması ve birlerinin anlaması gerekir. Atatürk bu ülkeyi kurtardı, fakir fukarayı korumalarına dövdürüp, ananında al git demedi.

Yüreğimi kanatan şehitlerimizin kanları için en çok oyum HAYIR.

laleninbahcesi dedi ki...

bu referandum bize ne getirecek bakalım... olsa da bitse... mail kutuma her gün onlarca mail geliyor ... yok evet de yok hayır de... herkes ne yapacağına karar verse kendi ya da bana sormasa dimi yaa:))
çoook sevgii

tufan dedi ki...

Ne farkeder ki,kaval sesini seviyorsa bu millet okusa ne olacak,anlasa ne olacak.
İçinde Tayyip varsa bir işin her kez önünü arkasını iyi kollasın,adam kuzuları pek seviyor.

Selamlar.

HÜSEYİN KOCAMAN dedi ki...

Askerlerin 1980 anayasasına Hayır diyen azınlıktanım,ancak bu değişiklikler o anayasadan daha gerici bir anayasadır.daha da gerilere gidip elimdekinden de olmamak için (HSYK ve AM maddelerine bile girmeden) kesinlikle yobazların elma şekerlerine Hayır diyorum...