12 Haziran 2010 Cumartesi

Tersim, mersim, mersin, mers. Mersiz, mersiniz, mersler.

Son bir aydır boğaz ağrısı, bol bagamlı -ama asla çıkmayı başaramayan- öskürük, travesti ayarında bir ses üçlüsünden oluşan bir sadakayla yaşıyorum. (Kime hastayım desen "e n'apcan o da sağlığın sadakası, geçer geçerrr" şeklinde filozofik olduklarını sandıkları saçma sapan gıdı gıdılarla beni güya morellendirmeye çalışıyorlar da, ondan diyom sadaka diye)
Bu süre zarfında teşhis: faranjitti ve ben 3 değişik antibiyotik bitirdim. "Çok öksürüyorum" dedim birer ilaç dayadılar içtikçe canım vıccırığım daha da çıktı öskürükten. Baktım olcek gibi diğil gittim eczacıya "ben ekispekteron diğil harbi harbi öskürüğümü kescek bi lanet ilaç isteyom" dedim. Sinekod viğdiler en son. Epice oldum emme hepsi geçti mi? Yok ne gezer!
Bu arada ben aman ne ıhlamurlar, ne adaçayları, ne zencefil-tarçın-ballar, ne bilmem neler tüketmedim ki? Gırla gitti emme faydası oldu mu? Yoook ne gezer!
O sıcaklarda bi dene pencere açmadım buğulu buğulu oturdum, terledikçe üsbaş değiştirdim püri dikkat cıncık vazolarda sakladım kendimi de faydası oldu mu? Yok bre bacım gardaşım yoook ne gezer?
Üstüne üslük, karşıma ıkan herkes bir de "yaw Diloş hala sesin kısık yoksa başka bişiyin mi var?" diye gıcıklandırıcı sorular sormadı mı? Üffffffff depresyona girip nerdeyse bir uçak bileti alıp İstanbul'a gitcektim Boğaz'dan atlama serüveni içün.
Acayip bir hastalık serüveninin içindeykene olaya son noktayı sevgili tiroitlerim kodu.
Geçen sene haziran ayında memleketimizin çok saygın genel cerrah bir prufüsörü bağa "haşimoto tiroditi" tehisi kodu. Çok çinişi japonişi bir hastalık sanırsam didiysem de bağa "artıkın ölene kader levotiron kullencen, doz ayarlaması içunsa arasıra tahlil ettircen hormonlarını ona göre doz alcen" dediydi. Aylarnan kullandım o ilacı ve fakat kendimde hiç olmayan ilacı zamanında ve dozunda kullanma disiplinimden ötürü saatleri bir türlü tutturamama bahanesiyle de 4 aydır kullanaz olduydum ve içten içe de korkmaya başladıydım. Bi de bu iyi bi hastalıktı aslında manyak gibi yiyip kilo alırken "şişmanlamışsın" diyene "ya canım benim haşimatom var metabolizmam çalışmıyo ondan kilo alıyom yoğsa kuş kader yiyom" şeklinde kendimi savunabiliyodum.
Neysene;
Baktım hastahaneden çıkamayıpdurum barim dedim battı balık yan gitsin bir de hormon baktırıp ebemin duasını alıyım, viğdik kanı çıktı sonuç;
"Tiroitleriniz olması gereken gibi çalışıpduru"
Ben şok şok şoook.. Ulen hani ömür boyu ilaç kullancektim? Hani ömür boyu geçmezdi ve metabolizmam çalışmayacaktı?
"Sakın kırık mısın bacım hasta olmadığına mı üzülüyorsun?" dimeyin benim üzüntüm bundan hele de farancitimden sonra tıp dünyasına karşı geliştirmek zorunda kaldığım güvensizlik.
Düşünüpdurum günlerdir nihayet kararımı viğdim.
Eve gitcem, iş yapcam terleycem terleycem, elime buz gibi bir soda alıp, klimanın karşısına geçcem. Madem benim vücut A demelerine rağmen Z gibi çalışıyo e ben de hakkını veriyim o saman.
Önce biraz şarap içtim, ardından dondurma yimeye gittim iki top dondurmayı hakiki tavuk göğüsü datlısıynan afiyetnen yidim, Zeynebin odasını ele geçirip açtım camı sonuna kadar yattım uyudum.
Vallaha da billaha da ilk kez rahatcacık uyudum, sadece üç beş kez öskürerekten bu bi mucize.
Sabah aciyp bir enerciynen dopdoluydum aha şu anda Milastayım işim vardı onu hallediyom bi yandan.
Alem "terssin, merssin" filan derdi de accık inanmazdım.
Meğer öyle böyle diğilmişim harbiden ters çalışıyo bu vücut.
Şimdi sıra geldi rejim işine. Madem metobolizma yalanı atamıycam artık zayıflamak için kendime harika bir yime içme programı eylemem lazım.
Hadi bağa koleygessinnnnnnn.

3 yorum:

Newbahar dedi ki...

Allah iyiliğini versin Ecehan:)))
Bol bol antibiyotik depoladın demek. Eeeeeee enerji patlaması deye buna derin ben gari:))

Acıyı acı keser dep durulada sen duymadın mı bu lafı.

Türk kadını deel misin sen, heç bişecik olmaaaaazzzz!...

Bu yaz denizde çimmeyi düşünübbasan bacım ökü boğazını azcık dutcen gari:))

Garpız gavun, hıyar ye en sulusundan, yanında peynir yiyen deme yoksa onun yanında egmekde canın çeke. He beyaz peyniri bulmuşken yanında aslan sütüde içiveren gari dersen orasına garışmam.

1Fikir dedi ki...

Geçmiş olsun :) Bi hastalık bu kadar şirin anlatılabilir. Bu halinize sevinesim geldi nerdeyse :)

En yakın zamanda iyileşmeniz dileği ile...

Hoşçakalın

1Fikir dedi ki...

@ Newbahar Ne şirin bi konuşma stili o :):) Saat 04:08 yaklaşık son 10 saattir gülümsememiştim bile :) Teşekkürler :)