22 Haziran 2010 Salı

Dikilitaş

Çok anlamlıydı çoookk!
Başbakan Gediktepe'ye gitmiş, Genelkurmay Başkanı ile siperin içine çömelmişler. Başbuğ sık sık "efendim lütfen başınızı eğin" diye hatırlatıyor Başbakan'a.
Bundan önceki yazımda bahsettiğim bordo bereli kahramanları da nihayet gördüm bu olayda. Başbakan'ın ardında onu koruyorlardı.

Orada biri daha vardı.
Gaziantepli bir bakkalın oğlu.
Terhisine 60 gün kalmış.
En son 5 ay önce görmüş ana babasını, özlem son safhada muhtemelen.
Aynı baskında (bunu söylemeye de yazmaya da utanıyorum ama durum maalesef bu) yaralanmış, artık o bir Gazi.
Volkan Demir.
Karşısında Başbakan ve Genelkurmay Başkanı var. Çakı gibi selamını çakıp, oldukça da vakur, diyor ki;
"Lütfen beni o tepeye gönderin, arkadaşlarımın şehit olduğu yerde dikili taş olmaya razıyım"


Korkma! Sönmez bu şafaklarda yüzen al sancak.


&?&!&?


Askerimizi severiz.
Biz onlara, onlar bize can kurban ederiz.
Sorgulamayız, laf ettirmeyiz, sorgulayanlara iki cihanı dar ederiz -lafla da olsa-
Amma lakin;

Tarih: 16.12.2007
Genelkurmay Başkanı, Büyükanıt.
İlk sınır ötesi hava harekatının ardından diyor ki;
 "PKK artık ayağını denk alsın. Unutmasın ki bizim için PKK"nın oradaki kampları ve hareketleri BBG evi gibidir"
Sorgulamadık, inandık, gurur duyduk, göğsümüz kabardı.

Tarih: 21.06.2010
Genelkurmay Başkanı, Başbuğ.
Son baskından sonra diyor ki;
"Bölgeyi BBG evi gibi izlemek teknik olarak imkânsız"
Sorgulamaya başladık. Şaşkın ve üzgünüz.
"Tek başına yürüyen bir teröristin görüntüsü ve teröristlerin ayak izleri gibi en ince ayrıntıların bile net olarak saptandığı ve izlendiğini" aynı Genelkurmay açıkladığı için, mehmetçiğin keklik gibi avlanmasını (ifade için üzgünüm ama doğrusu bu) sindiremedik, sindiremiyoruz.


Biri ya da birçokları bize yalan söylüyor.
Şimdi bir de bunu sindiremiyoruz;
BBG Evi zafiyetini.
Olsun. Sen yine de;
Korkma! Sönmez bu şafaklarda yüzen al sancak.

5 yorum:

Newbahar dedi ki...

şaşırdım!..
Başbakanın oraya gitmesine şaşırdım doğrusu. Oy kaygısından mı dersin!?...

Yoksa gerçekten yüreği sızlar mı bizim gibi ve ordaki dikilitaşlara başını vurur mu dersin ''ah ben ne yaptım'' diye!!!

GÜRAY NUR dedi ki...

bir tane bakanın başbakanın hadi onuda geçtim milletvekilinin oğlunun doğuda askerlik yaptığını görmeden büyüdük ve bunu göremeden yaşlanıp öleceğiz..
Bütün kodamanların çocukları hep Batıda zaten çoğu paralı olmak üzere askerlik yapar nerde Garibanın çocuğu onlar sapır sapır dökülür can verir ne için anlamıyorum ne için
bitmesi isteniliyormuş gibi yapılıp bitirilmeyen bir savaş için.
Burda şehitlerin kanları hala kurumamışken o hayvan leşlerinden aa onlarında anneleri de üzülüyor diyen başmüzakereciler tarafından yönetildiğimiz için bu bize müstehak mı !!

hasret senfonileri dedi ki...

Henüz olayın çok az kişi farkında.. Ellerine hayal bile edemedikleri bir fırsat(!) çıktı.. Aslında sinsice yapacaklar ve korkusuzca sınıra gitmeyi göze aldıklarını ispat edeceklerdi.. oy moy düşünmüyormuş gibi!! Ama meclis başkanı gözlerin pörtlete pörtlete ağzından kaçırıverdi lokmayı!! "Orduya sormaz mı bu halk" deyiverdi ecehan!!! Yaa gülüm.. dertleri bu.. tüm mesuliyeti orduya yıkıp tüm şehitlerin ölümüne sebep olarak istikamet göstermek.. Gösterdiler de! Ama bu halk o parmağa münasip bir yer bulmakta gecikmez diye düşünüyorum..
Senin ifadende de hafif bir çelişki sezdim.. Dilerim yanılmışımdır.. Eğer hatalıysam lütfen affet.

Ecehan dedi ki...

Sormuşsun madem, anlatayım kocayüreklim, hasretsenfonilerim...
Ben çelişkilerle de çelişmekten yorgunum. bedepeli kadın çıkmış, "bu olaylar açılım olduğu için değil olamadığı için oluyor ve olacak" diyor. BBG evi bildiğim yer hava muhalefeti vs nedeniyle bile devre dışı kalıyor. Fikir hür yorum serbest, Türk olmanın gururu dışında hiç kimseden emin olmak gelmiyor içimden, Mehmetçikten başka. Ona "vur emri" vermeyenler için "öyle gerekiyordur" diyemiyorum işte. O yüzden af varsa dilenecek asıl siz beni affedin. Beynim artık, her şeyi ama her şeyi sorgulayarak doğruyu bulmak istiyor ve kimseye biat edemiyor bu yürek.
bedepeli kadın emri resmen kendileri vermiş gibi benim meclisimden bana hayâsızca seslenirken başka türlü düşünmüyor yüreğim de aklım da.
sevgiler

orhankaradogan dedi ki...

"Sıradağlar gibi duranlar" ve "Dikilitaş" olmak isteyenlerin yüzü suyu hürmetine varlığımızı sürdürüyoruz. "Yontmataş" lara rağmen...