4 Kasım 2012 Pazar

Selanik Gevreği ve nasılsa Anthony Bourdain ama esas sağlıklı ikramlıklar konusu

Digitürk Home Tv tutkunlarındanım.
En çok da Anthony Bourdain' e merak salmışlardan.


Adamın yaptığı işe ve para kazanma şekline hayranım.
Bütün dünyayı gez, her şeyin tadına bak, üstüne bi de para kazan.
Tam benlik bi iş, oh ne alâ...
Karısı pek soğuk nevale, pek de bi beceriksize benziyor ama adam işini iyi yapıyor.
Şans işte!
Zaten bu düzen hep böyle. Eğer bi adam hakikaten takdire şayan ise, karısı o derece zayıf. Belki de Allah'ın şanslı kullarıdır ne bileyim onlar ama kesin olan şu ki bana göre değil.
Şimdi sanki bi miktar pişman olmasına rağmen ;-) annem bize her zaman "bilmem kimin karısı bilmem kim" diye anılacağınıza direkt olarak "bilmem ne hanım diye anılacak kadar sarılın hayata, çalışın" derdi.
Hem sarıldık, hem çalıştık, hem hala çalışıpduruz-ki başka türü öğrenmedik- biz de vesselam ama bu sefer de kendisi bazen bazen ;-))  -niye bütün yükü benim çocuklarım çekmek zorunda, haksızlık bu!- demekte ;-)
"Eeeeee, düzgün nasihat vereydin, düzgün dua edeydin!" deyipduruz biz de Özlem'le ;-))
Neyse, belli bir noktadan sonra kader deyip geçmek hepimizin boynunun borcu çünkü aksi hali devam ettirecek ne cesarete ne de topluma(!) sahibiz yazık ki!
Anaaaaaam bak laf amma da uzadı, bi Anthony Bourdain'den bile lafı kendime getirebildim ya, harbiden pesss olsun bana ;-)

Ez cümle, ben bugün çoook sevdiğim, pastanelerdeki adı Selanik Gevreği olan kurabiye türümsü şeyi denedim ve sonucu sizlerle paylaşmaya değer buldum.
Tarif Home Tv'den di aslında.
Adı da da bilmem ne ..... biscoilette idi.


Malzemeler ve yapılış;

2 su bardağı un,
3/4 su bardağı şeker,
yarım paket hamur kabartma tozu,
2 paket vanilya

bu malzemeleri karıştırın. İçine,

1 çay bardağı İzmir üzümü,
1 çay bardağı kuş üzümü,
1 çay bardağı doğranmış kayısı,
1 çay bardağı doğranmış ceviz

karışımı ekleyip unlu karışıma iyice bulanmalarını sağlayın. (Aslında hangi kuru meyve ve çerezi kullanmak size kalmış)

3 adet yumurtayı bu karışıma yedirin.

Bundan sonra oldukça sert bir hamur elde edeceksiniz ki bir Selanik Gevreği için de istenen zaten budur.

Şekil de şöyledir,


Sonra bu hamuru iki eşit parçaya bölüp yaklaşık 30'ar cm.lik rulolar haline getirip tepsiye dizin,


180 derece ısınmış fırına 25 dakikalığına atın, çıkarın. Çıkarır çıkarmaz bir tahta üzerinde ve tercihen tırtıklı büyük bir bıçakla dilimleyerek tekrar tepsiye dizin ve 160 derecede 10 dakika daha fırına atın,


Sonra soğutun ve servise tatatataaam eşliğinde hazır;


Bu tarifi ilk defa yapmama rağmen aslında bi yerde bana da ölçüleri de unutturmasın diye bloglanmış bu tarifin memnuniyet oranı, kızlarımın yerken çıkardıkları  -ıııımmmmm, haaaariiikaaasın sen annneemmmm!- kelimeleriyle doğru orantılıdır.
Ayrıcana, içinde dikkat buyrunuz zerre-i miskal yağ yoktur ve bu biz yaştakiler için çook önemli bi ayrıntıdır ki kurabiye dediğin aslında yağsız olmaz ama bu gevrek hem kurabiye hem de sağlık anlamında insanı musmutlu yapar be ya ;-)

















4 yorum:

laleninbahcesi dedi ki...

Nasıl severim bunu bilemezsin Ecehanım hem de nasıl... O zatı möhterem bir geceliğine İstanbulun sosyetik bir restoranında yemek yaptı da millet bir daire parası para ödeyip yedi:)))

Benim kocam aşcı olsa ben şişman ve güler yüzlü olurdum. Asla kocama ihanet etmem:))

Öpüyorum seni iyi pazarlar

Ecehan dedi ki...

Lale Abla, güldürdün beni ;-)))
İstanbul performansı tutuk geldi bana, ne bilem daha çok öveydi bizi filan bekledim mel mel.Aslında sizin eve gelse görürdü gününü;-)
Sevgiler gönderiyorum sana ben de.

bahar006 dedi ki...

Ecem çocukken benim de hayalimdi, tüm dünyayı gezip üzerine para alacaktım, tek akıllı benim ya:))Ama olmadı, kısmet:))

Selanik gevreğini ilk kez gördüm ve de duydum, güzel olmalı, denemek lazım. Ellerine sağlık canım:)Senin tütü örtü ne oldu bu arada?

Ecehan dedi ki...

Baharcım tütüyü tamamladı ama resimler evde kaldı ;-) çoook beğendi kızım ;-) yakında göreceksin.